تعطیلات یک هفته‌ای صحن شورای پنجم

علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با تعطیلی یک هفته‌ای شورا که در رسانه‌ها مطرح شد، اظهار داشت: این تعطیلی صرفاً مختص صحن شورا است و طی این دو هفته جلسات کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه فشرده‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: علت اصلی تعطیلی یک هفته‌ای صحن شورا، گردش کار و بررسی گزارش‌ها و طرح‌ها در کمیسیون‌های تخصصی است تا برای ارائه در صحن شورا، دقیق بررسی شوند.

وی تشریح کرد : با توجه به اینکه مدت زیادی از آغاز به کار شورای پنجم نمی‌گذرد، بسیاری از طرح‌های عنوان شده در صحن شورا طی 25 روز گذشته گردش کار لازم را در کمیسیون‌ها ندارند، لذا این تعطیلی یک هفته‌ای صحن شورا، فرصتی را فراهم می‌کند تا این موارد در کمیسیون ‌ها و صحن شورا مطرح شود.

اعطا با اشاره به فعال بودن اعضای شورای شهر تهران بیان کرد: از زمانی که نتایج انتخابات و ترکیب شورای پنجم مشخص شد تا پیش از یکم شهریورماه که کار رسمی شورا آغاز شود، اعضای شورا در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته، 31 جلسه را با حضور 21 نفر به طور غیر رسمی برگزار کردند که کار بی‌نظیری بود و حتی در این مدت هم کمیسیون‌های موقت و ده‌ها جلسه تشکیل شد.

وی افزود : برخی از دوستان به ما می‌گفتند شورای پنجم، شورایی پیش فعال است، یعنی پیش از آغاز به کار رسمی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به قانون برگزاری جلسات صحن شورای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: بر اساس قانون جلسات صحن شورا باید حداقل 2 جلسه در ماه باشد، ما هم مثل شورای چهارم 2 جلسه در هفته و البته هر دو جلسه را نیز علنی برگزار می‌کنیم.

اعطاء در پایان گفت: هم اکنون جلسات کمیسیون‌ها به صورت جدی و منظم برگزار می‌شود و همکاران ما موارد مختلف را برای ارائه در جلسات شورا در هفته آینده بررسی و کارشناسی می‌کنند و اعضای شورا به تعطیلات تابستانی نرفته اند.