دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی

سرهنگ افتخاری گفت: برابر اظهارات زن جوان، در پیام رسان تلگرام و واتس آپ شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام مکرر روی شماره تلفن پدر و مادر و سایر بستگان وی اقدام به تهدید مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شاکی می‌‎کنند که در این خصوص شکایت و درخواست رسیدگی داشت. 

سرهنگ افتخاری تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد فرد ناشناس از هویت جعلی برای ایجاد مزاحمت استفاده نموده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت "ر. ق"شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری دستگیرشد. 

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به جرم منتسبه معترف و اعلام داشت شناخت کافی نسبت به شاکی پرونده داشته و دلیل کار خود را بی توجهی از سوی شاکیه نسبت به وی و رد کردن درخواست ازدواجش عنوان کرد. 

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه ها است،افزود: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.