این ماده غذایی ممکن است کشنده باشد!

نوجوانی در جنوب کارولینا به علت مصرف بیش از حد کافئین جان خود را از دست داد.زمانی که آلن کریپ ۱۶ ساله دبیرستانی در اردوی تابستانی جان خود را از دست داد، همه در بهت و حیرت فرو رفتند. بعد از وقوع این اتفاق، بلافاصله این پسر نوجوان را به بیمارستان رساندند. اما بعد از گذشت دو ساعت از دنیا رفت.

در کنفرانسی که بعدها در همین مورد برگزار شد، مشخص گردید که آلن مشغول رقابت برسر بیشترین میزان کافئین مصرفی با دوستانش بوده است. این اتفاق وحشتناک بعد از نوشیدن یک قهوه بزرگ Diet mountain deW (حاوی حدوداً ۱۳۵ میلی گرم )، یک قهوه اسپرسو (حدود ۱۴۵ میلی گرم) و یک نوشابه انرژی زا (حدود ۱۴۲ میلی گرم ) در مدت زمان دو ساعت رخ داده است. طبق گزارش پزشکی قانونی ، مجموع کافئین دریافتی آلن ۴۱۹ میلی گرم در کمتر از ۱۲۰ دقیقه بوده است.

هضم مقدار زیادی کافئین درمدت زمانی به این کوتاهی منجر به آریتمی قلبی (به معنی غیرطبیعی بودن ریتم قلب) می شود.

اکثر افراد تصور می کنند که مصرف بیش از حد کافئین بی ضرر است و خیلی زود بدنشان مقدار اضافی را هضم خواهد کرد.

در طی کنفرانسی که در پی مرگ ناگهانی آلن برگزار شد، پدر آلن درخواست کرد تا والدین را از عواقب مصرف زیاد مطلع کنند. او اذعان داشت که فرزندش در سلامت کامل جسمی و روحی به سر می برده و یکی از اعضای گروه دبیرستانی مبارزه با مواد مخدر و الکل بوده و سابقه هیچ بیماری نداشته است. پدرش می گفت که نوشابه انرژی فرزندش را کشته است، لطفاً به فرزندانتان در مورد مصرف نوشابه های انرژی زا هشدار دهید. همچنین لازم است دانش آموزان را از عوارض احتمالی این نوشیدنی ها آگاه کرده و مانع خرید آنها شوند.