آرامش روحی و روانی شهروندان در تهران کم است

زهرا صدراعظم نوری با اشاره به آسیب های اجتماعی به ویژه در کلان شهرها گفت: خیلی جای تاسف است که در جامعه، جوانان که سرمایه های کشور هستند و آینده را می توانند رقم بزنند به دام اعتیاد و آسیب های اجتماعی می افتند که سلامت جسم و روح را به خطر می اندازد و آن ها را از زندگی ساقط می کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: شورای پنجم، بحث آسیب های اجتماعی که عمدتا جوانان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد مورد اولویت و توجه قرار داده و در کمیسیون اجتماعی این ها محورهایی خواهند بود که به دلیل حساسیت در مورد آن ها، اولویت دار هستند.

وی ادامه داد: ما منتظریم که معاون اجتماعی شهرداری تهران منصوب شود و با سر کار آمدن ایشان همکاری فی مابینی بین شورا، کمیسیون های تخصصی و معاونت تعریف شود و مسائلی که شهر و شهروندان را در حوزه اجتماعی زجر می دهد با اولویت به آن ها بپردازیم و حتما ساز و کارهایی را برای آن ها پیدا خواهیم کرد.

نوری با اشاره به موضوع سلامت روان و اینکه ایران در این زمینه جزو کشورهایی است که جایگاه مناسبی ندارد، گفت: ما در کمیسیون سلامت و محیط زیست کمیته سلامت داریم که یکی از کارگروه های ما سلامت روان است و حتما توجه ویژه به این موضوع خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون سلامت در پاسخ به دلایل جایگاه نامناسب ایران گفت: مشکلات و مسائل در سطح کلانشهر تهران بسیار زیاد است و چالش ها در تهران اثرات بسیاری در جسم و روح می گذارد.

وی افزود: این مسائل وضعیت را به گونه ای کرده که کمتر شهروندی از آرامش روحی و روانی برخوردار است؛ عدم اشتغال لازم، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... آرامش جسمی و روحی را از مردم گرفته و آن ها را دچار مشکل کرده است.

نوری در خاتمه گفت: امیدواریم با توانی که در شورا هست و تعامل با نهادهای مرتبط شاهد کاهش این آسیب ها باشیم.