پدیده ای عجیب در ایران!

 بعد از تغییر شورای شهر اصفهان، اعضای جدید تصمیم به تغییر مهدی جمالی نژاد، شهردار این شهر گرفتند و قدرت الله نوروزی را جایگزین او کردند.

از طرفی نیز شورای شهر یزد با توجه به عملکرد مطلوب جمالی نژاد در یزد، تصمیم گرفت تا وی را به عنوان شهردار جدید این کلان شهر برگزیند.

از آنجا که صدور حکم شهرداران کلانشهرها توسط وزارت کشور صادر و ابلاغ می شود، حکم جمالی نژاد برای یزد و نوروزی برای اصفهان همان زمان صادر نشد تا شوراهای این شهرها دست به انتخاب سرپرست برای شهرداری خود بزنند.

در این میان شورای شهر اصفهان تصمیم گرفت تا شهر را همچنان به دستان جمالی نژاد بسپارد تا او به عنوان سرپرست تا زمان صدور حکم نوروزی در شهرداری این شهر خدمت کند.

حال با گذشت 24 روز از انتخاب شهرداران برای اصفهان و یزد، روز گذشته وزیر کشور حکم جمالی نژاد را برای شهرداری یزد صادر کرده و جمالی نژاد رسما شهردار یزد شده است.

با این وجود شورای شهر اصفهان همچنان در انتظار صدور حکم نوروزی، اقدام به انتخاب سرپرست جدید نکرده است و خبرهای رسیده از اصفهان حاکی از آن است که جمالی نژاد همچنان قرار است به عنوان سرپرست شهرداری اصفهان نیز فعال باشد.

در این شرایط در پدیده ای عجیب شاهد خواهیم بود که 2 کلانشهر مهم کشور همزمان با یک شهردار واحد اداره شوند.