آخرین وضعیت حساب ملی سلامت

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز در خصوص حساب‌های سلامت ملی و رقم ثابت و دلار ppp گفت: هرکشوری حساب‌های ملی سلامت دارد که استاندارد‌های آن از سوی سازمان جهانی بهداشت تعیین می‌شود.

وی افزود: بر این اساس هر اقدام بهداشتی - درمانی مرتبط با سلامت و ارائه خدمات اندازه گیری کشورها محاسبه می‌شود که در کشور ما برای این کار از جداول ٤ گانه استفاده می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه " تا سال ٨٠، حساب‌های ملی ما در وزارت بهداشت به صورت سالانه و آینده نگر محاسبه نشده بود" اظهارکرد: از اواخر سال ٧٠ به صورت گذشته نگر، حساب ها از سال ١٣٥٠ استخراج شد اما این امر از سال ١٣٨٠ با وقفه همراه بود.

حریرچی ادامه داد: آخرین حساب ملی سلامت که مربوط به سال ٨٧ بوده را به سال ٩٢ رساندیم و در حال حاضر آمار سال ٩٣ و ٩٤ توسط مرکز آمار آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارقام نوع خدمات سرپایی و بستری نیز در مراحل مختلف، ثبت می‌شود و در کنار آن با ارقام ثابت تعیین شده در مراکز مقایسه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: در دلار ppp که یک دلار معمولی است همه کشور‌ها در اقتصاد برابر محسوب می‌شوند یعنی قدرت خرید در دنیا مشابه شده و سرانه تولید ناخالص ملی ما محاسبه می‌شود.