این داروهای گیاهی اشتهای شما را کم می کنند

بهترین گیاهان دارویی برای سرکوب اشتها؛ افزایش مصرف فیبر یکی از ساده‌ترین روش ها برای کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری محسوب می شود، اما این اقدام ممکن است برای کنترل اشتها کافی نباشد و بر همین اساس است که به استفاده از گیاهان دارویی نیاز خواهید داشت. برخی گیاهان دارویی هورمون های گرسنگی را متعادل می سازند و احساس سیری را تقویت می کنند.

برخلاف قرص های لاغری، گیاهان دارویی دارای مواد تشکیل دهنده مصنوعی نبوده و در بیشتر موارد اثرات جانبی خاصی ندارند.

چای یربا ماته

چای یربا ماته به صورت گسترده در آمریکای جنوبی مصرف می شود. این نوشیدنی حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که عملکرد ذهنی، گوارش، و سطوح انرژی را بهبود می بخشند و اشتها را کنترل می کنند.

 نتایج یک مطالعه که روی حیوانات صورت گرفت نشان داد که چای ماته احساس پری را تقویت می کند، که در نتیجه آن مصرف غذا کاهش می یابد.

مطالعه ای دیگر نیز نشان داد، شرکت کنندگانی که عصاره یربا ماته مصرف کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل که دارونما دریافت کرده بودند، غذای کمتری مصرف کردند.

 عصاره چای سبز

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی های جهان است و شواهدی وجود دارند که نشان می دهند می تواند اشتها را نیز سرکوب کند.

مطالعه ای که طی یک بازه زمانی 12 هفته ای انجام شد، نشان داد که مصرف 857 میلی گرم عصاره چای سبز در روز می تواند سطوح گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش دهد. همچنین، شرکت کنندگان کاهش هرچه بیشتر وزن خود و بهبود سطوح کلسترول را تجربه کردند.

 باید به این نکته اشاره داشت که مصرف بیش از اندازه چای سبز می تواند موجب سردرد، یبوست، و دیگر اثرات منفی شود. اما اگر روزانه چهار تا شش فنجان چای سبز می نوشید، جای نگرانی وجود ندارد.

 روغن گریپ فروت

آیا می دانستید که گریپ فروت یک ماده غذایی چربی سوز محسوب می شود؟ گریپ فروت حاوی ترکیباتی است که سوخت و ساز را بهبود می بخشند و اشتها را تنظیم می کنند.

پژوهش ها نشان داده اند که روغن گریپ فروت می تواند به سرکوب اشتها و کاهش وزن کمک کند. رایحه روغن گریپ فروت می تواند هوس های غذایی را کاهش دهد و احساس پری را تقویت کند. شما می توانید به مدت حداقل 15 دقیقه در هفته خود را در معرض این رایحه قرار دهید.

زعفران

زعفران یک ادویه نارنجی رنگ است که از گلی به نام Crocus Sativus تهیه می شود. زعفران از گذشته های دور برای مقاصد پزشکی و آشپزی مورد استفاده قرار می گرفته است.

پژوهش ها نشان داده اند که عصاره زعفران می تواند مصرف تنقلات و میان وعده ها را کاهش دهد و خلق و خو را بهبود ببخشد. همچنین، این مساله ثابت شده است که زعفران توانایی مبارزه با افسردگی و غذا خوردن های احساسی را دارد.

شما می توانید با افزودن این ادویه به غذای خود یا مصرف عصاره زعفران از فواید آن بهره‌مند شوید.

کپسایسین

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل های چیلی یافت می شود. این ترکیب به واسطه ویژگی های تسکین دهنده درد خود شناخته شده است. اما کپسایسین می تواند به کاهش وزن و مدیریت دیابت نیز کمک کند.

نتایج مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که ترکیب کپسایسین و چای سبز می تواند گرسنگی را سرکوب کند و احساس سیری را افزایش دهد.

در پایان، باید به این نکته اشاره داشت که برخی از این گیاهان دارویی می توانند دارای اثرات جانبی منفی، به ویژه برای زنان باردار و مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، باشند. بر همین اساس، پیش از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.