محو فقرشدید در دستورکار دولت

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که مفهوم بسیاری از واژه ها تغییر کرده است، باید سیاست‌های مقابله با آسیب‌ها نیز تغییر کند.

وی افزود: در جهان کنونی واژه توسعه دیگر به مفهوم توزیع ثروت و عدالتنیست و بر اساس نظریه های جدید، شادی و شادمانی بی دغدغه مردم جای آن را گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش قابل تأمل سازمان بهزیستی کشور در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی گفت: بهزیستی کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در کنار مردم بودن است و کارمندان این سازمان در جهت کاهش آسیب‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در شرایط فعلی با نابرابری و ناعدالتی‌های اجتماعی مواجه هستند و همزمان با تغییر در فرآیند ارتباطات هنجارهای اجتماعی  نیز تغییر کرده است.

وی گفت: ما برای زدودن فقر و مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی، به دانش و تخصص به روز نیازمندیم و محو کردن فقر شدید و مطلق، در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در شرایطی که خانواده های 4 نفره حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، در مقایسه با استانداردهای جهانی در رابطه با سطح فقر وضعیت مناسبی نداریم و بهزیستی به عنوان یکی از مجموعه های موثر در راستای کاهش فقر، می تواند اقدامات قابل ملاحظه ای را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در جامعه ما معضل تنها زندگی کردن افراد رو به گسترش است و بسیاری از افراد اگر چه در کنار خانواده زندگی می‌کنند، اما تنها هستند. کودکان معلول، کودکان بدسرپرست، افراد بی سرپناه و رها شده از جمله معضلاتی به حساب می آید که جامعه فعلی ما با آن روبرو است.

ربیعی خاطر نشان کرد: توسعه بهزیستی و افزایش تخصص نیروها و خدمات مورد ارائه این سازمان، منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش رنج مردم می‌شود.