ایرانی‌های عازم سفرهای خارجی بخوانند

خسروآبادی با اظهار اینکه  تاوان اختلافات مالی بین دفاتر خدمات مسافرتی و کارگزان را گردشگران پرداخت می‌کنند، افزود: متاسفانه دفاتر مسافرتی با سابقه نیز به دلیل استفاده از کارگزاران غیر حرفه ای یا عدم پرداخت‌های مالی آسیب‌های زیادی را به مسافران وارد می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت: کارگزاران از حربه ای برای تسویه حساب‌های مالی با آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌کنند که دود آن بیشتر در چشم خود آنها خواهد رفت و موجب بی‌اعتمادی سفر گردشگران به مقاصد مشکل ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان مقصر اصلی را مجری تور در عدم پایبندی به تعهدات می‌داند و از ادامه اعزام تور به روسیه توسط آژانس مجری جلوگیری خواهد کرد و پس از بازگشت مسافران کار رسیدگی به شکایات را با جدیت انجام خواهد ولی در این حال پیگیر حقوق قانونی مسافران سرگردان در برخورد ناشایست کارگزار در عدم پذیرش هتل خواهد بود و این موضوع را به محض جمع بندی برای رسیدگی به معاونت حقوقی و معاونت گردشگری سازمان انعکاس خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت اجازه نخواهیم داد فرهنگ گروکشی از مسافر برای تسویه حساب‌های مالی در بین دفاتر خدمات مسافرتی رواج پیدا کند، زیرا حفظ آرامش و امنیت مسافران خط قرمزی است که برای آن با هیچ کارگزار و دفتر خدمات مسافرتی مصالحه نخواهیم کرد.