امضای تفاهم‌نامه ۳ جانبه ستاد بازسازی عتبات، بانک رسالت و سازمان بسیج زنان

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب یک سازمان مردم نهاد و متکی به حمایت‌های محبان اهل بیت(ع)، نیاز‌های اولیه حرم‌ها در امر بازسازی و مرمت ابنیه به اتمام رسیده و اکنون وارد مرحله اجرای طرح‌های توسعه شده است.

پلارک درباره ویژگی‌های طرح‌های توسعه در حال اجرا در اعتاب مقدسه گفت: کارشناسان مسائل عمرانی و مسئولانی که از طرح توسعه حرم مطهر علوی(ع)مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) دیدن کرده‌اند، از سرعت، کیفیت، دقت و زیبایی معماری آن اظهار تعجب می‌کنند.

وی افزود: طرح توسعه حرم مطهر علوی(ع) با زیربنای ۲۲۰ هزارمترمربع در حالی مراحل تکمیلی را سپری می‌کند که از نظر فنی و کیفیت ساخت در ارزیابی‌های کشوری و بین المللی مانند انجمن بتن، حائز رتبه برتر شده است.

پلارک با اشاره به پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: عملیات اجرایی فاز نخست این طرح مزین به نام صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) در مکانی در حال اجرا است که واقعه عاشورا در آن جا اتفاق افتاده و از این رو برای تبرک، نام مبارک حضرت زینب(س) بر آن نهاده شده است.

وی با بیان اینکه هر دو طرح بزرگ در حال اجرای توسعه در عتبات به نام دو بانوی بزرگوار اسلام است، به نقش بانوان در پشتیبانی از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باور داریم که در این عرصه نیز زنان ایران اسلامی و به‌ویژه بانوان بسیجی می‌توانند نام خود را در زمره بانوان عاشورایی ثبت کنند.

حسین زاده مدیرعامل بانک رسالت نیز در این مراسم گفت: بانک رسالت آماده است تا با همکاری پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج به میزان تقاضا و توان بازپرداخت بانوان بسیجی متقاضی، نذر تعهد شده را به حساب ستاد بازسازی عتبات واریز کند و سپس، گیرنده این تسهیلات قرض الحسنه، اقساط آن را به بانک بازپرداخت کند. 

اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان نیز از بانوان بسیجی علاقه‌مند برای مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه خواست تا برای انجام مراحل اداری و ثبت نام در طرح «بنای نور» به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به شعب بانک رسالت نیست و تنها کافی است با ثبت نام در پایگاه بسیج و اعلام میزان مشارکت و توان بازپرداخت اقساط در این امر مقدس مشارکت کنند.

گفتنی است؛ ستاد بازسازی تفاهم نامه اجرایی طرح بنای نور «با هدف تسهیل مشارکت بانوان و خانواده‌های بسیجی در فیض توسعه حرم‌های مطهر(ع) در عراق با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات، محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان پیش از ظهر امروز امضا شد.

براساس این تفاهم نامه، بانوان بسیجی که تمایل دارند در امر مقدس توسعه حرم‌های مطهر(ع) مشارکت کنند می‌توانند به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج مراجعه کرده و با اعلام میزان مشارکت و توان بازپرداخت اقساط، نذر خود را یکجا به ستاد عتبات اهدا و اقساط آن را به‌ صورت قرض الحسنه (بدون سود) به بانک رسالت پرداخت کنند.