تهران جزو 5 شهر پر استرس منطقه

 سردار مهماندار در نشست رسانه‌ای طرح استقبال از مهر با اشاره به این طرح اظهار کرد: با توجه به اینکه شنبه اولین روز سال تحصیلی است برنامه‌ریزی‌هایی برای یک میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز در شهر تهران انجام شده است و از ماه‌ها پیش هماهنگی‌ها بین پلیس و شهرداری و آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مسئول انجام شده است.

وی با اشاره به رونمایی از برچسب سرویس مدارس در روز گذشته گفت: ان‌شاءالله با همکاری همه مسولان مرتبط، معلمان و همیاران پلیس و پلیس‌های افتخاری، پلیس‌های افتختاری برای نخستین بار امسال در کنار ماموران پلیس در معابر و تقاطعات حضور خواهند داشت تا علاوه بر اقدامات انتظامی، برای نظم بخشی در عبور و مرور تلاش خواهند کرد. خوشبختانه سال گذشت هیچ حادثه ای برای سرویس های مدارس پایتخت رخ نداد که این مهم نتیجه تلاش همه دستگاه‌ها در این حوزه است.

تهران جزو 5 شهر پر استرس منطقه/ وقوع یک واژگونی در هر شبانه روز

پورسید آقایی معاون شهردار تهران نیز در نشست رسانه‌ای طرح استقبال از مهر گفت: مجموعه ناجا بازوی موثر در مسائل شهر تهران هستند و خوشبختانه همکاری بین پلیس و شهرداری در اوج هماهنگی است و امیدواریم با این همکاری، شهر را به محل قابل سکونت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ترافیک برای شهروندان تهرانی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده تهران از نظر استرس پنجمین شهر منطقه است که بخشی از آن ناشی از ترافیک است.

معاون شهردار تهران افزود: با فرهنگسازی کشته‌های ترافیکی از 26 هزار نفر طی 10 سال به 16 هزار نفر رسید و تقاضا داریم همین اقدام در حوزه ترافیک شهری نیز انجام شود و در رسانه ملی پررنگ شود. توقف‌های دوبله، پارک‌های نابجا و تخلفات حادثه‌ساز باعث ایجاد قفل شدن معابر می‌شود و متاسفانه هر شب یک حادثه واژگونی و به‌خصوص در ساعات پایانی شب داریم.