در آستانه مهر؛ ساعت طرح ترافیک تغییر می کند

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه شنبه اول مهرماه است باید تدابیر ویژه ای داشته باشیم، زیرا 30 درصد به ترافیک افزود می شود و لازم است با همکاری شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی پلیس راهور برای کاهش ترافیک اول مهرماه ساماندهی سرویس مدارس بود، بیان کرد: 150 دستگاه سرویس مدرسه به صورت پایلوت در منطقه 4 مشغول به کار شدند و صلاحیت فردی رانندگان آن‌ها از لحاظ نداشتن سوء پیشینه ارزیابی و برچسب سرویس به آن‌ها ارائه شد.

سردار مهماندار با بیان اینکه بیش از 17 هزار راننده سرویس مدرسه آموزش داده شدند، ادامه داد: در حال حاضر 40درصد رانندها هنوز آموزش ندیده اند.

وی با بیان اینکه خانواده ها از تحویل دادن فرزند خود به رانندگان سرویس های فاقد برچسب خودداری کنند،گفت: خوردوهای فاقد برچسب  توقیف می شوند و حتی سرویس های مجاز هم رصد می شوند و در صورت تخلف با آنها برخورد می شود.

سردار مهماندار گفت: از 25 شهریورماه تا 20 مهرماه از ساعت 5 تا 10 صبح، از تردد خودروهای حمل بار و توزیع کننده موادغذایی خودداری می شود.

وی گفت:  در ایام محرم به ویژه دهه اول، ایستگاه های صلواتی و هیئت های عزاداری باید دارای کد باشند و طرح ترافیک و زوج و فرد از 6 صبح آغاز می شود.