۵ گونه از کشنده‌ترین و خطرناک‌ترین مار‌های دنیا +تصاویر

مارها همیشه به عنوان ترسناک ترین موجودات دنیا شناخته شده اند و کمتر کسی است که با شنیدن نام این خزنده مو بر اندامش راست نشود.در زیر 5 گونه از خطرناک ترین مارهای دنیا را بشناسید .

۱- بوآ کوبایی

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر

مارها که اکثراً به تنهایی شکار می کنند حتی در همین حالت نیز ترسناک هستند اما به گزارش سی ان ان اخیراً دانشمندان گونه ای از مارها را کشف کرده اند که ترجیح می دهند به صورت دسته ای شکار کنند. بله درست حدس زده اید! بزرگ ترین کابوس شما به حقیقت پیوسته است:

دار و دسته ی مارهای شکارچی!

در می ۲۰۱۷، یکی از محققان دانشگاه تنسی به نام ولادیمیر دنیتز گونه هایی از مار بوآ کوبایی را مشاهده کرد که در غارها جمع شده و برای شکار خفاش های میوه خوار با هم همکاری می کردند. در واقع آن ها با استفاده از یک استراتژی خاص در دهانه ی غار قرار می گرفتند و دیواری از مارها را تشکیل می دادند و بدین ترتیب فرار Escape را برای خفاش های وحشت زده بسیار سخت می کردند و بسیاری دیگر نیز با طول هایی به اندازه ی یک انسان با قد متوسط برای این که شانس پرواز خفاش ها در ارتفاع بالا و فرار آن ها را به حداقل برسانند خود را به صورت وارونه از سقف این غارها آویزان می کردند و خفاش ها را هنگام فرار می گرفتند.

در واقع آن ها فکر همه چیز را کرده بودند. تاکنون تنها ماری که مشخص شده به این روش شکار می کند بوآ کوبایی است و تقریباً تمامی گونه هایی که تاکنون مورد مطالعه ی دقیق قرار گرفته اند به صورت تنهایی شکار کرده و هیچ نقشه و استراتژی خاصی برای شکار ندارند. با این وجود اگر مارهای دیگر از برادران کوبایی خود این روش را یابد بگیرند باید هنگام ورود به غارها بیش از پیش مواظب بود.

۲- مارهای پرنده

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر

شاید این باور که مارها می توانند پرواز کنند برای بسیاری غیرقابل باور و دیوانه کننده باشد و آن را شبیه رویاهای استفن کینگ در داستان های علمی تخیلی اش بدانند. اما اشتباه می کنند و این موضوع کاملا ًواقعیت دارد و حتی آسمان ها نیز از دست این خزنده های ترسناک در امان نیست.پنج نوع شناخته شده از مارهای پرنده که معمولاً در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند در واقع پروازی شبیه پرندگان ندارند بلکه بیشتر برای فرار از دست شکارچیان از درختان بالا می روند و از آن جا به کمک باد برای رفتن به نقاط مجاور استفاده می کنند. این موضوع بدان معنا خواهد بود که اگر باد نسبتا تندی بوزد آن ها می توانند با حرکات خاص بدن خود و به کمک بد مدتی را در هوا پرواز کنند و البته هر کسی که شاهد چنین اتفاقی باشد ممکن است نیاز باشد شلوارش را عوض کند!

اما خوشبختانه این مارها برای انسان بی خطر هستند و با وجود سمی بودن اما به دلیل سم ضعیف و دندان های نیش بسیار ریز نمی توانند آسیب چندانی به انسان برسانند. اما این مانع از ترسناک بودن این خزندگان نمی شود زیرا بسیاری از عنکبوت ها هم بی خطر هستند اما معمولاً انسان ها از آن ها می ترسند. گفتن این که مارهای پرنده آسیبی به انسان ها نمی رسانند مانع از ترسیدن ما از آن ها نخواهد شد.

۳- افعی ایرانی دم عنکبوتی

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر

هیبرید عنکبوت- مار مطمئناً می تواند بسیار بیشتر از بالا رفتن کلسترول خون باعث حملات قلبی شود بنابراین جای خوشحالی است که چنین جانوری وجود ندارد… البته تنها به صورت کامل!

در واقع نوعی مار آن بیرون وجود دارد که خود را عنکبوت جا می زند و اگر چه یک هیبرید عنکبوت-مار واقعی نیست اما مطمئناً آخرین چیزی است که یک انسان دوست دارد ببیند. یک افعی ایرانی که دمی شبیه عنکبوت دارد نزدیک ترین جانور به این هیبرید مخوف است که در واقع دمش یک تله برای قربانیان به شمار می آید. گروهی از محققان ایرانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ فیلمی از شکار این افعی تهیه کردند که در آن افعی مذکور برای مدتی خود را در میان سنگ ها استتار کرده و دم شبیه عنکبوتش را تکان می دهد و منتظر می ماند تا این که طعمه های محبوب او یعنی پرندگان و بخصوص چکاوک ها برای خوردن این عنکبوت خوشمزه فرود آمده و به مار نزدیک شوند.

سپس در عرض کمتر از ۲ ثانیه افعی آن را نیش زده و فلج می سازد و در ادامه برای خوردن یک ناهار خوشمزه آماده می شود. جالب است بدانید که این افعی در سال ۱۹۶۸شناسایی شد اما دم عنکبوتی آن تنها یک نقش مادرزادی تشخیص داده شده و در زمره ی افعی های معمولی رده بندی گردید تا این که در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک گونه ی مستقل به رسمیت شناخته شد.

۴- مار کریت هندی

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر

مار کریت هندی شبیه مارهای خطرناک دیگر به نظر نمی رسد تا این که روش حمله ی او را می شنوید و آن وقت دیگر خوابیدن در مناطقی که این مار زندگی می کند برایتان سخت خواهد شد. این مار که معمولا در هند و کشورهای جنوب آسیا یافت می شود معمولاً در شب شکار می کند. به همین دلیل بیشتر طعمه ها و قربانیان این مار در خواب گزیده شده و می میرند. متاسفانه نیش این مار طوری نیست که شما را از خواب بیدار کرده و شروع به جیغ زدند نمایید و در واقع پس از گزش توسط مار کریت هیچ احساسی نخواهید داشت.

نیش مار کریت چنان کوچک و بدون درد است که شما در تمام مدت که مورد حمله قرار گرفته و سم وارد بدنتان شده مانند یک بچه ی معصوم خواب خواهید بود. نکته ی ترسناک تر این که سم مار کریت بسیار قوی است و در صورتی که سریع تشخیص داده نشود باعث از کار افتادن سیستم تنفسی قربانی خواهد شد و از آن جایی که این مار معمولاً در هنگام خواب قربانی را نیش می زند و پس از بیدار شدن نیز جای کوچک نیش او را به یک پشه ی خونخوار نسبت می دهد درمانی در کار نخواهد بود. تنها زمانی متوجه وخامت اوضاع می شوید که دیگر خیلی دیر شده است.

۵- مامبا سیاه

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر

مطمعناً تاکنون اسم مامبای سیاه را شنیده اید و می دانید که این مار به شدت سمی و خطرناک است. اما شاید تنها نیمی از دلایل خطرناک بودند مامبای سیاه را می دانید زیرا مامبای سیاه دقیقاً یک موجود ترسناک و خوف انگیز است که از فیلم های ترسناک به دنیای واقعی وارد می شود. در واقع مامبای سیاه، سیاه نیست بلکه رنگ آن بیشتر قهوه ای است و این واژه ی «سیاه» که در اسم این مار دیده می شود به رنگ درون دهان او اشاره دارد. شاید همین موضوع عجیب به اندازه ی کافی شما را بترساند اما چیزهای ترسناک تری نیز در مورد این مار وجود دارد. مامبای سیاه ممکن است تا ۴٫۵ متر هم طول داشته باشد و هنگام حمله بیش از یک سوم بدن خود را در هوا نگه داشته و به قربانی یا حریف خود خیره می شود. در ادامه با سرعتی سرسام آور (حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت) به سمت او حمله ور خواهد شد.

یک انسان معمولی هیچ گاه نمی تواند از دست ماری با این سرعت فرار کند پس بهتر است حتی فکر فرار هم نکنید! ترسناک تر این که مامبای سیاه به یک نیش زدن قانع نبوده و به هدف آسیب زدن بیشتر چند بار شما را نیش خواهد زد. سم مامبای سیاه چنان قوی است که اگر به سرعت درمان نشود در کمتر از ۱۲ دقیقه جان قربانی را خواهد گرفت. تنها حیوانی که می تواند با مامبای سیاه مبارزه کند میمون پوزه دراز یا همان نمس هندی است که سم مامبا بر بدن او تاثیری ندارد و در واقع در بدن او پادزهری برای بی اثر کردن آن وجود دارد. به هر حال اگر شما هم از کسانی هستید که این مطلب را می خوانید بدون شک نمس هندی نیستید پس تنها کاری که می توانیم برای شما در نبرد با مامبای سیاه بکنیم این است که برایتان آرزوی موفقیت کنیم!

با 5 مار خطرناک در جهان اشنا شوید+تصاویر