واکنش یک نماینده به وضعیت آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در خصوص «وضعیت آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید»، اظهار داشت: باید معلمان که بنا کننده تمدن ایرانی هستند، با تلاشی که تاکنون داشته‌اند، در سال جدید نیز بنای بلند تمدن ایران را بلندتر سازنند. 

وی ادامه داد: انتظار این است که به توقعات معلمان پاسخ مثبت داده شود و وزیر جدید آموزش و پرورش نیز با انگیزه‌ای که دارد، بتواند به مطالبات معلمان پاسخ دهد. 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه باید با ایجاد آرامش در فضای آموزش و پرورش، در جهت پیشرفت آن تلاش کنیم، اضافه کرد: در عین حال باید به خواسته‌های منطقی معلمان نیز پاسخ داده و آنها را برآورده کنیم و با پرهیز از حواشی، خدمت خالصانه‌ای را ارائه دهیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی متذکر شد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش اسیر حواشی شود؛ چرا که در دوران‌هایی نتوانست سرعت لازم را داشته باشد و متأسفانه برخی از مدیران کل آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز انسان‌های توانمندی نیستند و وزیر آموزش و پرورش باید این موضوع را پالایش کند؛ چرا که سیاست‌زده‌ها این چرخ را پنچر می‌کنند و همه چیز را سیاسی می‌بینند و نمی‌توانند خادمان خوبی برای آموزش و پرورش باشند. 

وی با بیان اینکه نیازمند کار و تلاش زیاد هستیم نه شعارهای پوچ سیاسی، تصریح کرد:نباید آموزش و پرورش را حزب و دسته ببینیم، بلکه آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و باید با همدلی و همیاری دولت، مجلس و آموزش و پرورش، مشکلات را حل کنیم. 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: باید دولت سرانه مربوط به آموزش و پرورش را به موقع پرداخت کند و نسبت به بودجه این وزارتخانه، تدبیر لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ابراز داشت: در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که این موضوع مطلوب نیست و امیدواریم مشکل بودجه برای یکبار و برای همیشه حل شود.