لوازم التحریر خارجی چه آسیبی به دانش آموزان می رساند؟

مجید ابهری رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه لوازم‌التحریر با توجه به کارکرد انتقال پیام، یک رسانه مهم است، اظهار داشت: لوازم‌التحریر از دیدگاه رفتارشناسی تأثیر به سزایی بر کودکان و نوجوانان دارد و اگر تولیدکنندگان داخلی بر تنوع و جذابیت محصولات خود اضافه نکنند، تا چند سال دیگر کودکان این کشور به راهی می‌روند که مورد نظر طراحان و برنامه‌ریزان فرهنگی غرب است.

وی افزود: رنگ‌آمیزی، تنوع و انتخاب شخصیت‌های مورد علاقه کودکان، زمینه کشش و جذب آنها به انتخاب لوازم‌التحریر تولید داخل را فراهم می‌کند.

ابهری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تولیدات ایرانی ـ اسلامی در سال‌های اخیر بیان داشت: این نمایشگاه تا حدودی توانسته است زمنیه توجه سرمایه‌گذاران را به این بخش ایجاد کند اما کاستی‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شوند و به تعداد این قبیل نمایشگاه‌ها افزوده شود.

رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: تصاویر شخصیت‌های کارتونی غربی که بر محصولات خارجی نقش بسته است باعث وارونگی هویت و دور شدن کودکان از سبک زندگی و ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: الگو قرار دادن نمادهای بیگانه، اصلی‌ترین عوارض استفاده از نوشت افزار خارجی برای دانش‌آموزان خصوصاً در دوره ابتدایی است.