آخرین خبر از موکب های مراسم اربعین/ ارائه خدمات به موکب‌ها منوط به ثبت‌نام

جمشید گودرزی درباره آخرین آمار ثبت‌نام موکب‌داران اربعین گفت:‌ تا کنون 1500 موکب‌دار در این طرح برای دریافت گواهی فعالیت در دفاتر استانی و شهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌‌اند. 

وی افزود: از بین این تعداد 1200 پرونده موکب، تکمیل و نهایی شده و گواهی فعالیت یکساله دریافت کرده‌‌اند.

گودرزی تصریح کرد: موکب‌داران متقاضی برای حضور در اربعین سال جاری حضور خوبی را در سطح شهرستانی و مراکز استان‌ها جهت ثبت‌نام در این روند داشته‌اند.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با بیان استقبال بسیار زیادی از روند ثبت‌‌نام موکب‌داران اظهار داشت: استقبال موکب‌داران فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و به همین دلیل تلاش ما برای سرعت بخشیدن به صدور گواهینامه‌هاست.  

وی افزود: بر همین اساس موکب‌داران با مراجعه به دفاتر استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات و تشکیل پرونده و سیر مراحل اجرایی، پرونده فعالیت و مجوز اقدامات موکب‌داران را از ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت کرده و بر همین اساس نحوه خدمات‌رسانی آنها مشخص می‌شود.

قائم‌مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین سال 96 تصریح کرد: در مجوز صادر شده محل اقامت و اسکان موکب‌داران در مرزها و یا مسیر راهپیمایی زائران اربعین و شهرهای عراق به صراحت مشخص شده است.

وی افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد عتبات عالیات بعد از ثبت‌نام موکب‌داران در این طرح، گواهینامه یکساله فعالیت به آنان ارائه می‌کنند تا آنها بتوانند مشارکت فعالی را در اربعین 96 داشته باشند.

گودرزی در مورد افزایش تعداد حضور موکب‌داران در اربعین سال جاری نسبت به سال 95 تصریح کرد: به نظر می‌ر‌سد امسال با افزایش زیادی در روند از ثبت‌نام از موکب‌داران روبه‌رو شویم، ضمن اینکه سال گذشته بیش از 700 موکب ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین به ارائه خدمات پرداختند که از این تعداد بیش از 230 موکب مدارک و درخواست‌های خود برای دریافت شناسنامه و مجوز موکب را ارائه‌ کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با یکی از خدمات دهندگان کدهای USSD هماهنگی‌هایی به عمل آمده است به طوری که محبان اهل بیت‌(ع) می‌توانند وجوهات و نذورات خود را از هر نقطه ایران با تلفن همراه با ساده‌ترین گوشی‌های تلفن همراه و بدون نیاز به سیستم عامل‌های خاص و با شماره‌گیری #110*780* به صورت اختصاصی در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کنند.