به گزارش بی باک، یک برنامه نویس اندروید در یک ویدیو نشان داد که یک اپلیکیشن که به صورت پیش فرض روی بسیاری از تلفن های اندرویدی قرار دارد. در واقع یک جاسوس افزار قدرتمند است که تمام فعالیت های شما را ثبت می کند. این ثبت اطلاعات تقریبا شامل همه چیز می شود. از تمام چیزهایی که تایپ می کنید، پیامک هایی که ارسال و دریافت می کنید، وب سایت هایی که به آنها مراجعه می کنید (حتی صفحاتی که دارای آدرس SSL هستند)، نام های کاربری و رمز عبور و حتی مکان شما. همه چیز توسط این اپلیکیشن ثبت می شود.


این اپلیکیشن توسط شرکتی به همین نام توسعه یافته و این شرکت می گوید که کار این نرم افزار تهیه اطلاعات آماری برای اپراتورهای موبایل و تولید کننده های تلفن همراه است تا آنها بتوانند محصولات بهتری تولید کنند. اما این برنامه نویس اندروید به شما نشان می دهد که ما با یک جاسوس افزار تمام عیار روبرو هستیم که خودش را به طور کامل از دید کاربر پنهان می کند.

این اپلیکیشن روی بسیاری از تلفن های بلک بری، اندروید و نوکیا به صورت پیش فرض نصب شده است. اما نوکیا طی یک بیانه اعلام کرد که هیچ قراردادی با این شرکت ندارد و هیچ کدام از اپلیکیشن های این شرکت روی تلفن های این شرکت نصب نیست. اما برنامه نویس ادعا می کند که این جاسوس افزار روی میلیون ها تلفن اندرویدی موجود در بازار نصب است.

این جاسوس افزار خودش را در عمیق ترین لایه سیستم عامل پنهان می کند. شما از وجود آن مطلع نمی شوید. هیچ وقت نمی دانید که چنین اپلیکیشنی روی تلفن شما در حال اجرا است. این اپلیکیشن بین کاربر و دیگر اپلیکیشن ها قرار میگیرد. بنابراین هیچ اهمیتی ندارد که دیگر اپلیکیشن های شما چقدر امن هستند. همه چیز از مسیر این جاسوس افزار عبور می کند!

چند سالی است که پای سیستم عامل به دنیای تلفن ها باز شده و دیگر نمی توانید امنیت را در مورد تلفن همراه تان دست کم بگیرید. این موضوع در مورد تلفن های اندروید به خاطر ماهیت این سیستم عامل اهمیت بیشتری دارد. اگر کاربر اندروید هستید لازم است اهمیت بیشتری به این موضوع بدهید.