کلوچه، سیب یا ماست؟ انتخابی سخت برای کودکان

شان کش، استاد دانشکده علوم تغذیه دانشگاه فرایدمن، گفت: «اصلی‌ترین عامل انتخاب خوراکی و خرید آن از جانب کودک، اینست که دوست دارد چه چیزی بخورد.»

اما محققان دریافتند آنهایی که پول توجیبی محدودی دریافت می‌کردند، بیشتر نسبت به قیمت خوراکی آگاه بودند و برای انتخاب، قیمت را مد نظر قرار می‌دادند. آن‌هایی نیز که برند برایشان اهمیت داشت، بیشتر متمایل به خرید خوراکی‌هایی بودند که برندشان را دوست داشتند.

به گفته کش این یافته‌ها بیان می‌کنند که حداقل در مورد کودکانی که پول توجیبی می‌گیرند، افزایش قیمت خوراکی‌های ناسالم ممکن است آنها را به سمت خرید خوراکی‌های سالم سوق دهد.

از محدودیات این مطالعه می‌توان به این مورد اشاره کرد که کودکان در یک شرایط کنترل‌شده قرار گرفته بودند و نه در یک فروشگاه، تا اثر دیگر عوامل مثل تبلیغ‌های اغواکننده مورد بررسی قرار گیرد.