محصول متفاوت 64 میلیارد تومانی پورشه/ عکس

شرکت خودروسازی پورشه با طراحی یک قایق مسافرتی/ تفریحی، توان بالای خود را در زمینه طراحی و تولید کشتی های کوچک و اختصاصی نشان داد. یان قایق که قیمتی 16 میلیون دلاری دارد، به دو موتور 12 سیلندر ساخت مان با 1672 اسب بخار قدرت و نیز ژنراتورهایی برقی برای تولید قدرت بیشتر مجهز است تا بتواند در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسد.

قایق 640 میلیارد تومانی پورشه رونمایی شد

این قایق 35 متری دینامیک که محصول استودیوی طراحی فورس پورشه آلمان است، با نام دقیق جی.تی.تی115 هیبرید قرار است به تعداد 7 دستگاه تولید شده و پس از رونمایی در نمایشگاه قایق های سواری موناکو به مشتریان تحویل گردد. رابرت هیلر رییس استودیو درباره این قایق زیبای اختصاصی می گوید: مهمترین مزایای جی.تی.تی 115 سرعت، دقت بالای ساخت و نیز فلسفه هوشمندانه ای است که در ساخت آن به کار رفته است. از طریق رسم خطوط مواج و منحنی های جذاب، بدنه آلومینیومی 115 به شدت جلب توجه می کند. در عین حال کلیت یکپارچه و قدرتمند این قایق یادآور امواج دریا است.

قایق 640 میلیارد تومانی پورشه رونمایی شد

به لطف قدرت بالای موتورهای مانف این کشتی تفریحی کوچک می تواند تا 21 گره دریایی یا 39 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. در عین حال اگر تنها از موتور برقی 115 استفاده شود، سرعت قایق تا 11 کیلومتر در ساعت می رسد که در نوع خود جالب توجه است. همچنین مخزن سوخت این خودرو با گنجایش 24 هزار لیتر سوخت، قادر به پیمایش مسیرهایی به طول بیش از 6250 کیلومتر است.

قایق 640 میلیارد تومانی پورشه رونمایی شد

قیمت گونه های پایه این قایق از حدود 14.93 میلیون دلار شروع می شود اما نمونه فول آپشن 115 که حاوی تجهیزات بیشتر و نیز رنگ های خاصی است بالغ بر 16.5 میلیون دلار قیمت دارد. خریداران ثروتمند می توانند با پرداخت ارقامی 400 و 300 هزار دلاری به ترتیب صاحب یک دست مبلمان بسیار زیبا و لوکس در عرشه و نیز تجهیزات داخلی ساخت مینوتی شوند. در عین حال یک پرداخت 278 هزار دلاری دیگر موجب می شود تا یک محیط ورزشی برای دوچرخه سواری در درون قایق داشته باشند که با کفپوشی از جنس چوب طراحی می شود.

 قایق 640 میلیارد تومانی پورشه رونمایی شد

با اینکه خبر ساخت یک قایق توسط برند پورشه ممکن است برای بسیاری از مردم عجیب باشد، اما جالب است بدانید این شرکت در این زمینه بسیار فعال است و مثلا با طراحی یک خودکار گران قیمت از جنس طلا، حدود 3500 دلار قیمت روی محصول خود گذاشته است.