وزرای آموزش‌وپرورش برای توضیحات درباره صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس می روند

جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با اعلام نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: در چند جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش مربوط به چند شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره از جمله پتروفرهنگ، سرمایه‌گذاری معلمان و وضعیت هیئت مدیره صندوق را بازگو کردیم.

وی افزود: در هفته آینده نیز بخش دیگری از گزارش مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان که بیشتر در رابطه با شرکت لیزینگ از زیرمجموعه‌های صندوق است، را بازگو خواهیم کرد و تا پایان مهر نتایج نهایی اعلام می‌شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با دعوت از وزرای آموزش و پرورش دفاعیات آنها را خواهیم شنید و اگر مدارک و استدلالاتی در رابطه با تخلفات داشته باشند گزارش را اصلاح خواهیم کرد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: وزرایی همچون آقایان نجفی و فانی به کمیسیون دعوت خواهد شد، همچنین آقای بطحایی به عنوان وزیر فعلی آموزش و پرورش باید در جلسات حضور یابد.

وی در رابطه با وضعیت سودآوری صندوق ذخیره با توجه به حجم بازنشستگی بالای فرهنگیان، بیان کرد: پیشنهادی را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کرده‌ایم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کلی تغییر کند و معلمان بتوانند در اداره صندوق ذخیره مداخله کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: تا سال 1400 حدود 320 هزار نفر از فرهنگیان از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که این افراد سهم خود را دریافت خواهند کرد، بنابراین صندوق ذخیره باید آمادگی پرداخت سهم آنها را داشته باشد. البته اگر صندوق مدیریت مناسبی داشته باشد با بحران مواجه نمی‌شود.