ضرورت ارائه سریع تراز مالی شهرداری برای رفع ابهامات موجود

میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور در نهمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ساخت و سازها در محله پاسگاه نعمت‌آباد و خلازیر پرداخت و گفت: ساخت و سازها در نزدیکی پاسگاه نعمت‌آباد و خلازیر بسیار سرعت گرفته و از شهرداران مناطق خواستار آن هستیم که در این دوره انتقالی از انجام ساخت و سازها مراقبت بیشتری شود و از تخلفات احتمالی در این حوزه ممانعت شود. 

وی همچنین خواستار شد گزارشی از ساخت و سازها در منطقه خلازیر توسط شهرداری به شورای شهر تهران ارائه شود. 

میرلوحی در تذکری دیگر به موضوع بدهی‌های شهرداری پرداخت و گفت: پیش از این بدهی‌های شهرداری 16 هزار میلیارد تومان مطرح شده بود اما شنیده می‌شود که تاکنون مبلغ بدهی‌های شهرداری 30 هزار میلیارد تومان تا به امروز احصا شده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواستار آن شد که هرچه زودتر تراز مالی شهرداری ارائه شود تا شورا قادر باشد این اطلاعات را به افکار عمومی ارائه کند. 

وی همچنین تاکید کرد بدهی‌های شهرداری به گونه‌ای است که باید تدوین شود و در خصوص منابع و نحوه پرداخت این بدهی‌ها تدبیر لازم انجام شود. 

میرلوحی افزود: در این صورت می‌توان به مردم گزارشی داد که بخشی از فعالیت‌های انجام شده در دوره قبل به عهده شهردار جدید و مدیریت شهری اخیر است.

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری پیش از دستور در نهمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، به موضوع پیمانکار نگهداشت تونل نیایش اشاره کرد و گفت: گزارشی دریافت کرده‌ایم که علی‌رغم انجام مناقصه‌ای برای نگهداشت تونل نیایش و برنده شدن پیمانکاری در این خصوص با رقم پایین‌تر از پیمانکار قبلی این پیمان هنوز به اجرا نرسیده و پس از ماه‌ها هنوز پیمانکاری این کار به این پیمانکار منتقل نشده است.

وی از شهردار تهران خواستار پیگیری و رفع این مشکل شد.