کاهش هزینه پایگاه ها و خودرو همزمان با بکارگیری ناوگان موتور لانس

اسماعیل فراهانی اظهار داشت: پس از راه اندازی و نوسازی یگان موتورلانس(آمبولانس موتوری) در اورژانس تهران به دنبال کاهش زمان رسیدگی به درخواست ها و پوشش مناطق گسترده تری در سطح شهر بودیم که خوشبختانه این دو خواسته در همان ماه ابتدایی فعالیت به دست آمد. 

وی ادامه داد: در شهریور ماه ناوگان موتورلانس اورژانس 16 هزار و 15 عملیات را انجام داد که تنها در سه هزارو 218 عملیات نیاز به حضور آمبلانس و انتقال فرد به مراکز درمانی بود. 

به گفته معاون عملیات اورژانس تهران در حال حاضر موتورلانس ها در زمان 12 دقیقه و هفت ثانیه به محل ماموریت می رسند که رکورد خوبی محسوب می شود. البته تلاش ها  برای کاهش این زمان و رسیدن به زیر 10 دقیقه ادامه دارد. به زودی شاهد خواهیم بود که زمان رسیدن به ناوگان به مصدومان و بیماران کاهش می یابد. 

فراهانی با اعلام اینکه اورژانس تهران میانگین 60 هزار عملیات در ماه انجام می دهد، تاکید کرد: با توجه به استقرار ناوگان موتور لانس فکر می کنیم در مهر ماه نیمی از ماموریت های اورژانس تهران را تکنسین های موتور سوار انجام دهند. 

وی از کاهش هزینه پایگاه ها و خودرو همزمان با بکارگیری ناوگان موتور لانس خبر داد و افزود: 20 درصد ماموریت های اورزانس با بکارگیری موتور لانس ها افزایش یافته است.