افزایش صعودی آمار خودکشی

بر اساس آمار جدید مرکز ملی بهداشت جهانی، میزان خودکشی در دختران 15 تا 19 ساله  آمریکایی تا ابتدای سال 2016 به بالاترین نرخ خود در دهه‌های اخیر رسیده است. 

بررسی‌ها نشان داده است، از سال 2007 به بعد نرخ خودکشی در دختران با افزایش عجیبی روبه‌رو بوده است؛ در مقایسه با افزایش نرخ خودکشی در دختران مشخص شد، نرخ خودکشی در پسران در همین رده سنی 31 درصد افزایش یافته است. 

سیمون، نویسنده این گزارش و محقق مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده می‌گوید: «نرخ خودکشی در سالمندان افزایش نیافته است، اما از 2007 تا ابتدای 2016، نرخ خودکشی در پسران جوان 31 درصد افزایش داشته و در دختران با 2 برابر افزایش روبه‌رو بوده است؛ ضمن اینکه در زمان بی‌ثباتی اقتصادی نرخ خودکشی نیز با رشد عجیبی مواجه می‌شود».

این محقق اضافه می‌کند: «ما می‌دانیم که به طور کلی تحقیقات، افزایش میزان خودکشی در میان تمام رده‌های سنی در ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد».

کارل محقق دانشگاه ایالتی اوهایو اضافه می‌کند: «افزایش نرخ خودکشی بین نوجوانان می‌تواند نتیجه استعمال مواد مخدر، مصرف الکل، قرارگیری در معرض خشونت، انزوای اجتماعی، درگیری در روابط اجتماعی و احساس عدم حمایت باشد».

خودکشی سومین علت مرگ و میر در نوجوانان آمریکایی است و نوجوانان همجنس‌گرا 4 برابر بیش از دیگر نوجوانان به خودکشی یا آسیب به خود فکر می‌کنند. 

پژوهشگران آکادمی ملی علوم آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده‌اند، دلایل عمده مرگ زودرس مردم این کشور مصرف شدید و بی‌رویه مواد مخدر، الکل و افسردگی‌های مزمن است که منجر به خودکشی آنها می‌شود.