آخر هفته بارانی برای 7 استان

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی و بارشهای باران و وزش باد موقتی در ساعتهای آینده، بخشهایی از کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش باران، وزش باد موقتی و کاهش نسبی دما در طول 72 ساعت آینده در بخشهایی از استانهای ساحلی دریای خزر، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارشها در اواخر وقت امروز در مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی خواهد بود.

به گفته وظیفه، بارشهای باران با شدت بیشتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بخشهایی از استانهای گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: به‌دلیل شدت و تداوم بارش به‌خصوص طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در استانهای گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه کاهش نسبی دما در روزهای آتی نوار شمالی کشور را در برمی‌گیرد، گفت:  طی روزهای پایانی هفته کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد که در شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز با افزایش شدت باد همراه خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه طی روزهای آخر هفته باران و رگبار نوار شمالی را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: طی سه روز آینده سواحل دریای خزر مواج خواهد بود.

وی، شهرکرد با سه درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 30 درجه بالای صفر رسید.