مخالفت شورای نگهبان در جدایی سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضائیه

سید علیرضا آوایى وزیر دادگستری در حاشیه «همایش دفاع از جبهه تا محکمه» در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظرتان در باره جدایى سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضائیه چیست ،و این طرح را چگونه ارزیابى مى کنید؟اظهار داشت: این موضوع مربوط به قبل است،مدتى پیش این موضوع طرح شد و گویا شوراى نگهبان با آن مخالفت کرده است.

وی افزود:به نظر بنده در حال حاضر ما اولویت هاى مهم ترى در وزارت دادگسترى داریم،چرا که  وزارت دادگسترى مسئولیت هاى متنوعى دارد که اگر فرصت کنیم آنها را  به سامان برسانیم شاکر خداوند هستیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنى بر برنامه وزارت دادگسترى در خصوص تغییر قانون تعزیرات گفت: از ابتدای کار در وزارت دادگستری، بنده نگران این بحث هستم که هم به مردم خدمت کنیم تا ظلم و اجحافى به آن ها نشود،و هم همزمان یک تشکیلات چابک داشته باشیم تا اگر از ناحیه بعضى افراد قرار است به مردم ظلمى اتفاق بیفتد جلوگیرى شود.

آوایی گفت:جمع بندى این کارها سخت و فنى است،از ابتدا این دلهره را داشتم و تیمى را با دوستان ایجاد کردیم که تا در این موضوع شیوه ها و مسیر ها را بازنگرى کنیم و به کیفیتى برسیم که خیالمان راحت باشد و کمترین ظلم به مردم اتفاق بیفتد یا اصلا ظلمى اتفاق نیفتد و کار ها عادلانه پیش برود.