تعداد طبقات ساختمان‌ها در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش می‌یابد

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: تخفیفات نوسازی در سال‌های گذشته به صورت عام ارائه می‌شد و افراد غنی و فقیر ساکن در بافت‌های فرسوده به طور یکنواخت از امتیازات آن بهره‌مند می‌شدند، اما عادلانه شدن مشوق‌ها و ارتقای کیفیت زندگی شعاری بود که در تدوین بسته‌های تشویقی جدید در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از تدوین بسته‌های تشویقی نوسازی، افزایش موج صدور پروانه در بافت‌های فرسوده نیست، بلکه تاکید بر جبران کسری خدمات و توسعه سرانه‌های خدماتی از جمله ایجاد پارکینگ، فضای سبز و غیره به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده است.

فتح اللهی افزود: تراکم ساختمانی قبل از نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران ۲ و نیم طبقه بود که این رقم بعد از نوسازی به ۵ طبقه افزایش می‌رسد و افزایش جمعیت پذیری و کسری خدمات در این بافت ها را به دنبال دارد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ۳۲ دستگاه اجرایی در موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده دارای مسئولیت مستقیم هستند، یادآور شد: در حال حاضر موضوع نوسازی بافت‎های فرسوده یکی از هماهنگ ترین مباحث میان دولت و شهرداری است که اقدامات ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، هم از سوی شهرداری و هم از طرف دولت مورد پشتیبانی و حمایت قرار می‌گیرد.