این جملات را به همسر خود بگویید

محمدرضا نظامی روان‌شناس خانواده اظهار کرد: نحوه صحبت کردن و به کار بردن کلمات در گفتگو زوجین با یکدیگر بسیار مهم است، چراکه هر کدام از آن‌ها می‌توانند احساسات درونی خود را به طرف مقابل نشان دهند.

وی افزود: مورد ستایش قرار دادن ظاهر زنان از جمله مواردی است که خشنودی آن‌ها را به همراه می‌آورد و باعث ارتقای روحیه‌شان می‌شود. البته باید برای تعریف از ظاهر همسرتان دلیلی داشته باشید تا او فکر نکند که شما فقط برای شاد کردنش، تمجید الکی کرده‌اید.

نظامی تصریح کرد: به یاد داشته باشید که باید در انجام هر کاری اعتدال رعایت و از افراط و تفریط خودداری شود، به ویژه در مواردی که هر یک از زوجین احساسات خود را نسبت به همسرش ابراز می‌کند، چرا که عدم رعایت این موارد موجب می‌شود کارهایشان برای طرف مقابل عادی جلوه کند و از جذابیت آن‌ها کاسته شود.

این روان‌شناس خانواده خاطر نشان کرد: شنیدن جمله «با وجود تو در زندگیم احساس خوشبختی می‌کنم» از سوی کسی که عاشق شماست، حس بسیار خوشایندی را در او ایجاد می کند و این عمل راه مناسبی است برای اینکه به وی نشان دهید که چقدر برای شما ارزش دارد.

وی با بیان اینکه تحسین کردن همسر به ویژه در میان جمع بسیار مهم است، افزود: هربار که همسرتان کار خوبی را برای شما انجام می‌دهد و یا حرف زیبایی در مورد شما می‌زند، سعی کنید در میان جمع از او تقدیر کنید و همسرتان را مورد تحسین قرار دهید، زیرا این کار موجب افزایش اعتماد به نفس و صمیمیت میان شما می‌شود.

نظامی اضافه کرد: به همسرتان بگویید که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید، بیان این جمله مخصوصا در مکالمات از راه دور بسیار موثر است، زیرا به این وسیله به او می فهمانید که چقدر دلتنگش هستید و با گفتن چنین مطلبی دیگر نیازی نیست که بارها جمله "دلم برایت تنگ شده" را تکرار کنید.

این روان‌شناس تاکید کرد: از جملات موثر بر روان زوجین بیان جمله «واقعا همسر ایده‌آلی برایم هستی» است، زیرا گفتن این جمله به طرف مقابلتان نشانگر آن است که هر کاری او انجام می‌دهد، برای شما ارزش دارد و اثر گذار است. همچنین استفاده از جمله « هیچ‌کس به اندازه تو خوشحالم نمی‌کند» برای همسرتان نشان می‌دهد که او بهترین کسی است که در زندگی شما وجود دارد و این کار یک تحسین بزرگ برای او است.