جنایتی مرموز در خانه باغ

عصر روز یکشنبه، خبری مبنی‌بر کشف پیکر بی‌جان زن و مردی میان‌سال در یک خانه‌باغ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد و طولی نکشید که تیمی از مأموران تجسس کلانتری سپاد مشهد، برای اطلاع از صحت موضوع، راهی محل حادثه  واقع در منطقۀ توس شدند.

با حضور تیم بررسی‌کنندۀ پلیس  در محل، مشاهده شد زن و مردی ، که تحت عنوان نگهبان در این باغ شاغل بوده‌اند، در اتاقکی کوچک، به علتی نامعلوم، جان خود را از دست داده‌اند. مأموران، پس از اطمینان از صحت خبر واصله، بلافاصله بازپرس ویژۀ قتل  عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد را در جریان موضوع قرار دادند و طولی نکشید که قاضی  میرزایی، به همراه تیمی از کارآگاهان زبدۀ ادارۀ جنایی پلیس آگاهی مشهد، در محل حادثه حاضر شد.از شواهد و قراین موجود پیدا بود که این زن و مرد ۴۵ساله بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند. برای همین، طبق دستور مقام قضایی، موضوع برای بررسی‌ دقیق‌تر و تکمیل فرضیۀ مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به سازمان آتش‌نشانی مشهد اعلام شد و پای تیمی از مأموران امداد و نجات این سازمان به محل حادثه کشیده شد اما، در بررسی‌های آتش‌نشانان، علت این حادثه مسمومیت با گاز شناسایی نشد. لذا اجساد، برای تعیین علت مرگ و انجام آزمایش سم‌شناسی، به پزشکی قانونی منتقل شدند.

بازپرس ویژۀ قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دراین‌باره گفت: «این اجساد از طریق مالک باغ کشف شده و موضوع را این مرد جوان به پلیس گزارش کرده است.».

قاضی کاظم میرزایی افزود: «طبق شواهد موجود در صحنۀ حادثه، مشخص شد متوفیان به مواد مخدر اعتیاد داشته‌اند و، برای استعمال مواد، پیک‌نیک را روشن کرده بوده‌اند و احتمالا استنشاق گاز انتشاریافته از شعلۀ پیک‌نیک موجب مرگ آنان شده است.».

وی تصریح کرد: «براساس بررسی‌های اولیه در محل حادثه، مشخص شد حدود ٢۴ساعت از مرگ این زن و مرد میان‌سال گذشته است. در حال حاضر، هویت زن متوفی مشخص نیست و تحقیقات پلیس آگاهی در‌این‌باره ادامه دارد.»