آخرین وضعیت پیاده راه خیابان 17 شهریور

حسن خلیل آبادی با اشاره به مشکلات پیاده راه ۱۷ شهریور گفت: نکته ای که در اجرای چنین طرح هایی از سوی مدیریت شهری باید مد نظر قرار گیرد، مساله نظرسنجی از مردم مناطق از طریق شورایاری هاست. در اجرای پروژه پیاده راه ۱۷ شهریور نیز باید به نظرات مردم این منطقه توجه می شد.

وی  افزود: شاید از نظر مسئولان، چنین طرح هایی دارای پشتوانه مطالعاتی باشد اما مردم از این مطالعات آگاه نیستند و اثر آن را در اجرای طرح می بینند بنابراین باید طرح هایی را در اولویت قرار دهیم که به نفع شهر و شهروندان باشد.   

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: معتقدیم در اجرای طرح های مهمی از جمله پیاده راه سازی، مدیریت شهری حتما باید از طریق شورایاری ها و معتمدان مناطق نقاط قوت و ضعف طرح ها بررسی شود و بازخورد آن در زندگی مردم آسیب شناسی شود. گاهی برخی طرح های شهرداری بعضا پشتوانه مطالعاتی نیز دارد اما فایده ای برای مردم ندارد که این مساله باید مورد توجه مسئولان باشد.

پیاده راه ۱۷ شهریور پس از چند سال کش و قوس میان شورای شهر چهارم و شهرداری اول مهرماه سال گذشته از خیابان صفا تا میدان شهدا باز شد و قرار شد موانعی که در این مسیر وجود دارد برطرف شود اما علی رغم گذشت یکسال از بازگشایی  مشکلات این پیاده راه همچنان باقی است.

شهرداری برای تکمیل زیرساخت‌ های این خیابان پس از بازگشایی مهلت خواسته بود تا نسبت به جمع آوری مبلمان، باغچه‌ها و آب‌نماهای احداث شده اقدام کرده و همچنین  قرار بود سنگفرش این خیابان جمع آوری و آسفالت شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.