جاذبه های طبیعی آفریقا جنوبی

باغ گیاه شناسی Kirstenbosch به لطف مناظر زیبا، گل های متنوع و باغ های موضوعی که دارد، در واقع بهترین باغ گیاه شناسی، در میان ۹ باغ موجود در آفریقا جنوبی است. بازدید از این باغ های گیاه شناسی که بخشی از آثار ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکو هستند، یکی از کارهایی است که هنگام سفر به آفریقا جنوبی باید انجام دهید.

بنابراین حین سفر به Cape Town، حتماً‌ از این باغ گیاه شناسی دیدن کنید. این باغ تنها در فاصله ۱۳ کیلومتری Cape Town قرار گرفته و بیش از ۷۰۰۰ گونه گیاهی را در خود جای داده است که خیلی از آنها گونه های نایاب و حتی در خطر انقراض هستند.

جاذبه های طبیعی آفریقا جنوبی

The Panorama Route, Mpumalanga

وقتی از یک کشور دیدن می کنید، یکی از بهترین موهبت های بازدید شما این می تواند باشد که برای دیدن مناظر بکر و دیدنی، فقط نیاز باشد تا پای از ماشین بیرون بگذارید! هنگام بازدید از آفریقا جنوبی و استان امپومالانگا، چنین چیزی را به وضوح درک خواهید کرد‌، چراکه تمامی مناظر این استان دیدنی هستند.

مناظر،‌ آبشارها، دره‌ها، جنگل‌ها و حتی حیات وحش این منطقه واقعاً‌ بکر و دیدنی است و در کمتر نقطه‌ای از جهان می توانید مشابه آن را مشاهده کنید.

جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی

Wild Costs

این سواحل کاملاً بکر و بدون دخل و تصرف بشر، و در واقع نوعی جواهر طبیعی هستند. بازدیدکنندگان می توانند با پای پیاده، با حیواناتی مثل اسب و یا با استفاده از ماشین های مخصوص بیرن شهری در این منطقه گردش کنند و به بازدید از زیبایی های طبیعی آن بپردازند. روستاهای اطراف این سواحل برای قرن ها است که مقصد تفریحی خانواده ها است.

این سواحل افریقای جنوبی در امتداد خطوط ساحلی استان Eastern Cape قرار گرفته اند و همانطور که نامش هم پیداست، کاملاً‌ بکر هستد. در این منطقه شما می توانید مناظر بی‌نظیری را از دریا و صخره‌ها دیدن کنید.

جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی

دخیره‌گاه طبیعی دره‌ی رود Blyde

ذخیره‌گاه طبیعی دره رود Blyde در استان امپومالانگا قرار گرفته و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی در آفریقای جنوبی است. در این منطقه فعالیت های تفریحی مختلفی می توانید انجام دهید. این فعالیت ها شامل دوچرخه سواری، کمپ زدن در طبیعت، شنا کردن، غواصی و … می شود. این دره در حقیقت سومین دره بزرگ در زمین است. این منطقه از نظر زیست محیطی بسیار گوناگون است. چراکه هم مناطقی مرتفع، و هم مناطقی پست دارد. بنابراین، بیش از ۱۰۰۰ نوع گونه گیاهی در این منطقه رشد می کنند.

جاذبه های طبیعی آفریقا جنوبی

غارهای کانگو – Cango Caves

با ورود به این غارها، وارد دنیایی زیرزمینی خارق العاده، اسرارآمیز و زیبایی می‌شوید که اشکال زمین شناختی محصور کننده‌ای را در خود جای داده است. بتابراین آماده باشید تا در این غار به ماجراجویی بپردازید. در این ماجراجویی شاید حتی مجبور به سینه‌خیز حرکت کردن از بین شکاف های تنگ این دره هم بشوید.

هنگام بازدید از این غاز دو نوع تور وجود دارد. تور گردش عادی که حدود ساعت طول می‌کشد، و تور ماجراجویانه. در تور ماجراجویانه خودتان را باید برای سختی های این مسیر آماده کرده باشید. پیمودن مسیر ماجراجویانه حدود ۲ ساعت طول خواهد کشید، ولی این ۲ ساعت را هرگز فراموش نخواهید کرد. چراکه سراسر بازدید از مناظر، سنگ‌هایی با شکل‌های عجیب، کریستال‌ها و حتی دریاچه‌های زیرزمینی خواهد بود.

جاذبه های طبیعی آفریقا جنوبی

تماشای وال‌ها

مهم نیست در کدامیک از مناطق ساحلی آفریقا جنوبی باشید، ولی تماشای این موجودات عظیم الجثه در هرحال تجربه ای است که نباید در آفریقای جنوبی از دست بدهید. از ماه ژوئن تا نوامبر، این وال ها در سواحل جنوبی Cape به خوبی قابل تماشا هستند و بهترین زمان برای تماشای آن‌ها است. برای تماشای این وال‌ها نیازی هم نیست که حتماً‌ با قایق و وارد دریا شوید، چراکه از منطقه Hermanus به خوبی از روی خشکی می‌توان این وال ها را تماشا کرد. اتفاقی که تنها در چند متری ساحل رخ می‌دهد!

جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی