موفقیت های مراکز انتظام در برقراری نظم و امنیت در جامعه

 سردار سیروس فتحی در ششمین گردهمایی مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی که در سومین روز از هفته ناجا برگزار شد، گفت: نظم و امنیت در هر کشور از مهمترین اهداف هر نظامی است. دولت ها برای مقابله با بی نظمی با برخورد و پیشگیری از وقوع جرایم سعی دارند از دو روش استفاده کنند یکی استفاده افراد صرفا نظامی است و راه دوم استفاده از توانمندی های موسساتی است که به صورت کاملا قانونی و در کنار پلیس فعالیت می کنند.

وی افزود: امنیت فقط در لوای فعالیت های پلیسی ایجاد نمی شود و در میان لایه های مردم باید امنیت وجود داشته باشد. از این رو بالا بردن احساس امنیت در بین اقشار جامعه بسیار مهم است.

سردار فتحی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همکاری مردم به سرانجام رسیده است. هدف پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است و نظم در سایه آموزش حاصل می شود انسان کنونی بسیار باهوش تر و مطالبه گر تر است استقرار امنیت خارج از مقوله امنیت نمی تواند موفق شود.

وی با اشاره به موفقیت های مراکز انتظام در برقراری نظم و امنیت در جامعه و پایداری امنیت در مجموعه بانک ها و ادارات و مجتمع های مسکونی گفت: همکاری با تشکل های اجتماعی و فرهنگی و قضایی  و ایجاد شغل در سطوح مختلف جامعه و استفاده از تجربیات علمی و عملی افسران بازنشسته ناجا از جمله اهداف مراکز انتظام است. 

سردار فتحی ادامه داد: برادران من در مراکز انتظام فعالیت های پلیس را بهبود می بخشند. در حال حاضر ۷۲۰ موسسه در سطح کشور فعالیت می کنند که در این مراکز ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در دو سال قبل در این مراکز فعالیت می کردند که امار افراد شاغل هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است . 

وی با اشاره به اقبال فعالیت در موسسه انتظام گفت: ارتقای پروانه فعالیت این موسسات از یک سال به دو سال و رفع مشکل قراردادی حفاظتی افراد شاغل در دستور کار قرار گرفته است.