این عادت ها را همین امروز ترک کنید!

اگر به دنبال یک سبک زندگی سالمهستید و میخواهید از دیگر افراد جامعه متمایز باشید و سریع تر پیشرفت کنید، نیاز دارید این عادت ها را شناسایی و رفع کنید. با  ما  همراه باشید تا با این 5 عادت مخرب آشنا شوید.

 1- نه نگفتن

عادت‌های مخربی که باید همین امروز ترک کنید!

به جرات می توان گفت توانایی نه گفتن، یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید در زندگی به دست بیاورید. اگر عادت کرده اید برای خوشایند دیگران به خواسته های کوچک و بزرگ آن ها پاسخ مثبت بدهید، در حال سقوط به سراشیبی زندگی هستید! ممکن است در ذهن بسیاری از ما نه گفتن به یک سری افراد کار محترمانه ای نباشد، اما با یاد گرفتن این که چگونه با قدرت و درست نه بگویید، می تواند تغییرات بزرگی در زندگی تان ایجاد کند.

 2- مقایسه کردن

عادت‌های مخربی که باید همین امروز ترک کنید!

مهم نیست که در کجای نردبان موفقیت ایستاده اید، نگاه کردن به زندگی دیگر افراد و جایگاه آن ها، تنها شما را نسبت به ادامه مسیر و پیشرفت سرد می کند. زمانی که یاد بگیرید زندگی شما تنها متعلق به شما است و زندگی دیگران متعلق به خودشان، می توانید فارغ از نظر دیگران و جایگاهی که در زندگی دارند، به موفقیت مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. یادتان باشد خودتان را در اولویت قرار بدهید و تنها روی زندگی خودتان تمرکز کنید.

 3- غیبت کردن

عادت‌های مخربی که باید همین امروز ترک کنید!

قصد نداریم به اینکه غیبت کردن تا چه اندازه منفور است اشاره کنیم! مساله این است که این کار مستقیما روی زندگی خودتان تاثیر خواهد گذاشت. مهم نیست که تا چه اندازه از دست شخصی دلگیر و یا عصبانی هستید، سعی کنید مشکلتان را در زمان مناسب با خود آن شخص حل کنید. هرگز در رابطه با فردی که با او مشکل دارید، با دیگران درد و دل نکنید. رعایت این نکته خصوصا در محیط های کاری می تواند از شما آدم موفق تری بسازد.

 4- استفاده از موبایل و تبلت قبل از خواب

احتمالا در رابطه با اثرات مخرب استفاده از گوشی و تبلت قبل از خواب شنیده اید. نور صفحه این گجت ها می تواند تولید هورمون ملاتونین (هورمون خواب آور) را متوقف کرده و در شما احساس هوشیاری ایجاد کند. ممکن است فکر کنید این کار روی خواب شما تاثیر نمی گذارد، اما این موضوع می تواند عمق خواب شما را دچار مشکل کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با وجود اینکه 8 ساعت کامل می خوابند، باز هم در طول روز احساس خستگی می کنند.

 

5- تسلیم شدن

عادت‌های مخربی که باید همین امروز ترک کنید!

یکی از مهم ترین عادت هایی که می تواند مانع از موفقیت بشود، تسلیم شدن است. چیزی که باعث می شود شما یک انسان ناراضی و شکست خورده باشید، تسلیم شدن درست در زمانی است که از هر وقت دیگری به موفقیت نزدیک تر بوده اید. بسیاری اعتقاد دارند سخت ترین شرایط زندگی زمانی برایتان اتفاق می افتد که بیش از هر زمان دیگری به موفقیت های بزرگ نزدیک هستید. پس سعی کنید روزهای سخت زندگی تان را با ایمان به روزهای خوب بعد از آن بگذرانید و هرگز از تلاش کردن برای دستیابی به خواسته هایتان منصرف نشوید.