طی یک ماه آینده لایحه حمایت از حقوق کودکان تصویب می‌شود

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از موارد لایحه حمایت از حقوق کودکان  بررسی و مورد تصویب واقع شده است و اندک موارد باقی مانده در انتظار بازنگری و اصلاح بوده و در نهایت طی یک ماه آینده به تصویب نهایی می رسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی طولانی شدن تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان افزود: لایحه فوق به لحاظ اهمیت بسیار مهم است و کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی، به طور مستمر تلاش بر تصویب هر چه سریع‌تر آن دارد.

نایب رئیس قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به قدیمی بودن لایحه حمایت از حقوق کودکان، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به بازنگری در برخی از موارد این لایحه اقدام کرده است.

کاظمی خاطر نشان کرد: قوه قضاییه نیز نظر خود را راجع به بازنگری و اصلاح برخی از مفاد لایحه حمایت از حقوق کودکان مطرح کرده است که موارد فوق به زودی اصلاح و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از اصلاح موارد مورد نظر قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جمع‌بندی نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان انجام می‌شود و مجددا در صحن علنی مجلس مطرح شده و به احتمال قوی در آن جلسه، تصویب خواهد شد.