سلامت نیوز:متخصص گیاهان دارویی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نعنای تازه به علت این كه دارای عطر و اسانس بیشتری است خواص درمانی بیشتری هم دارد همچنین خشك كردن، پختن و حرارت دادن نعنا باعث از دست دادن عطر و اسانس آن شده و خاصیت آن را كم می كند بنابراین اگر افراد قصد دارند نعنا به غذا اضافه كنند این كار را در آخرین مراحل طبخ انجام دهند تا مواد مؤثر موجود در نعنا بیشتر حفظ شود.

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی افزود: یکی از رایج ترین عرقیات گیاهی که برای تسکین درد معده به کار می رود، عرق نعنا است و خواص عرق نعنا بستگی به مقدار گیاهی دارد که در تهیه عرق از آن استفاده شده است زیرا اگر مقدار نعنای به کار رفته کم باشد عرق تهیه شده تاثیر درمانی ندارد.

وی ادامه داد: بعضی از افراد با خوردن هر غذایی دچار نفخ، سنگینی و ناراحتی در معده می شوند که اصطلاحا به این حالت سوء هاضمه گفته می شود برای رفع این مشکل می توان با هر وعده غذایی از عصاره خالص نعنا یا قطره کارمینت استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: البته سوء هاضمه ممکن است به عنوان یک علامت، همراه با بسیاری از بیماری ها مشاهده شود بنابراین قبل از هر کاری باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد تا علت سوء هاضمه مشخص شود و بعد از یافتن علت می توان در کنار داروهای تجویز شده از قطره کارمینت هم استفاده کرد.

به گفته دکتر صالحی سورمقی، بیشتر خانم هایی که به تازگی سزارین کرده اند به علت کاهش حرکات روده از نفخ شدید شکایت دارند و بررسی ها نشان می دهد که نفخ ناشی از سزارین یکی از شدیدترین نفخ ها است که این افراد می توانند از قطره کارمینت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کارمینت را قبل از مصرف باید با مقداری آب رقیق کرد همچنین این ماده دارای یک اثر فوری و یک اثر بلند مدت است و استفاده طولانی مدت آن هیچ منعی ندارد.

بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:برطرف شدن نفخ معده با مصرف نعنا::.