۱۰ وسیله‌ای که در بسیاری از هتل‌ها به صورت رایگان  قرار می‌گیرد

شما ممکن است فراموش کرده باشید مسواک با خودتان به سفر ببرید یا دکمه لباستان کنده شده و می خواهید آن را بدوزید یا در ساده ترین حالت لباس چروک خود را اتو بزنید ، این بار پیش از اینکه بخواهید از هتل خارج شوید و به دنبال فروشگاهی برای خرید چنین ملزوماتی بگردید از رسپشن هتل بپرسید که آیا وسیله مورد نیاز شما را دارد یا خیر. در بسیاری از مواقع می توانید وسیله مورد نیازتان را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید. در ادامه به 10 وسیله ای که در بسیاری از هتل ها به صورت رایگان در اختیار میهمانان هتل قرار می گیرد اشاره می کنیم.

ابزار آرایش مو

 ‏۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

در بسیاری از هتل ها سشوار به صورت رایگان در اتاق ها وجود دارد و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید ، اما تا به حال فکر کرده اید آیا امکان استفاده از سایر ابزار آرایش مو نیز وجود دارد یا خیر ؟ اگر نیاز به اتوی مو داشته باشید چطور ؟ در بسیاری از مواقع اگرچه وسیله ای در اتاق شما قرار نمی گیرد اما شما می توانید آن را درخواست کرده و استفاده کنید و دوباره پس بفرستید. برای مثال در هتل جرجین کورت در ونکوور ، یک طبقه مخصوص بانوان وجود دارد که در آن می توانند به آرایش موهای خود با ابزاری همچون اتوی مو یا وسایل فرکرن مو به صورت رایگان استفاده کنند. هتل های گروه هایت نیز در بیشتر شهرها چنین امکاناتی را به صورت اشتراکی برای خانم ها قرار داده است.

جوراب

۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

شاید برایتان عجیب باشد که در هتل به دنبال جوراب بگردید ، اما این مساله برای برخی از مسافران مهم است ، افرادی که خیلی سرمایی تر هستند و فراموش کرده اند جوراب با خود ببرند می توانند یک جفت جوراب از هتل محل اقامتشان درخواست کنند. در برخی از هتل های مشهور جهان جوراب نیز بعنوان وسیله ای رایگان در اختیار میهمانان هتل قرار می گیرد.

خمیردندان و دهان شو

۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

در اکثر هتل ها حتما شامپو یا نرم کننده ها را دیده اید که بعنوان لوازم بهداشتی رایگان آن هتل در حمام اتاق ها قرار گرفته است. قرار گرفتن مسواک و خمیردندان به صورت رایگان نیز در اکثر هتل ها معمول است ، برای مثال در هتل های هایت (Hyatt) پکیج هایی وجود دارد که در آنها تمامی لوازم بهداشتی مورد نیاز میهمانان هتل از جمله مسواک ، خمیردندان و دهان شو به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد. اگر در هتلی بودید که مسواک و خمیردندان نبود و خواستید برای خرید آن اقدام کنید پیش از اینکه از هتل خارج شوید از رسپشن بپرسید. هیچ گاه پرسیدن برای شما ضرر نخواهد داشت.

کیت خیاطی ( سوزن و نخ )

۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

هیچ کس دوست ندارد در سفر با خراب شدن دکمه پیراهن مورد علاقه اش مواجه شود ، برخی ممکن است همیشه کیت خیاطی همراهشان داشته باشند اما بسیاری از افراد نیز چنین وسیله را همراه خود نمی برند. بیشتر هتل های بزرگ و حتی هتل های چهارستاره که نام آشنا نیز نیستند چنین امکاناتی را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند. کیت خیاطی معمولا در اتاق ها وجود دارند اگر آن را پیدا نکردید از رسپشن بپرسید.

وسایل بازی کودک

۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

نیاز نیست تمام وسایل بازی کودکتان را همراهتان ببرید ، اگر در یک هتل زنجیره ای مطرح اقامت دارید درصد اینکه اسباب بازی برای کودکتان به صورت رایگان وجود داشته باشد بسیار بالاست. در بسیاری از هتل ها وسایل بازی رایگان از مدادرنگی گرفته تا نقشه های نقاشی شده و اسباب بازی مخصوص حمام کودک ، به درخواست شما در اختیارتان قرار می گیرد.

مت یوگا

 ‏۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

سفر نباید باعث شود شما به ورزشتان نرسید اما شما هم نیازی نیست تمام وسایل مورد نیاز ورزش کردن را با خودتان ببرید ، علاوه بر اینکه در هتل ها سالن ورزشی وجود دارد ، شما می توانید در اتاق خودتان نیز ورزش کنید ، اگر نیاز به مت یوگا دارید آن را از رسپشن هتل درخواست کنید تا ساعاتی که می خواهید به ورزش یوگا بپردازید این وسیله را در اختیارتان قرار بدهند. معمولا استفاده از مت برای ورزش کردن هزینه ای ندارد و این ابزار ورزشی به صورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد.

شارژر

۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

اگر شارژر خود را جا گذاشته اید می توانید آن را از هتل درخواست کنید. بر اساس تحقیقی که در سال 2010 انجام گرفته است ، شارژر های موبایل اولین وسیله ای بودند که در اتاق هتل ها جامانده اند. هتل ها معمولا این شارژر ها را دور نمیریزند و در جعبه گمشده ها قرار می دهند ، اما در عین حال می توانند آنها را به سایر میهمانان قرض بدهند تا گوشی خود را شارژ کنند.

آداپتور و تبدیل

 ۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

وقتی به مقاصد بین المللی سفر می کنید ممکن است وسایل الکترونیکی شما نیاز به آداپتور یا تبدیل داشته باشند. هرچند اکثر مواقع می توانید پیش از سفر این موارد را در مقصدتان چک کنید تا در صورت نیاز تبدیل با خودتان ببرید اما اگر هم فراموش کردید و با پریزهای سه شاخه مواجه شدید نگران نشوید می توانید از رسپشن هتل درخواست آداپتور یا تبدیل کنید. معمولا چنین امکاناتی در اتاق ها وجود ندارد اما اگر آن را درخواست کنید به صورت رایگان به شما قرض داده می شود و باید با هر بار استفاده آن را به رسپشن پس بدهید. آداپتورها و تبدیل ها حتی در بسیاری از هاستل ها نیز به صورت رایگان وجود دارد.

حوله ساحل و تخت آفتاب

 ‏۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

اگر به هتلی می روید که دارای استخر و تخت برای آفتاب گرفتن است دیگر نیازی نیست نگران بردن تعداد زیادی حوله با خود باشید چرا که معمولا حوله همراه با تخت های آفتاب به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می گیرد. شما می توانید حوله موجود در هتل را با خود به ساحل ببرید یا حتی درخواست حوله ای مجزا برای ساحل رفتن بکنید. هنگام رزرو کردن هتل می توانید از پیش این اطلاعات را بپرسید تا مطمئن شوید نیازی ندارید با خود تعداد زیادی حوله ببرید.

راهنمای سفر و نقشه

 ۱۰ چیزی که نمی‌دانید در هتل‌ها رایگان هستند+تصاویر

هتل ها معمولا بروشورهای راهنما برای گشتن در شهر را روی میز رسپشن قرار می دهند ، شما می توانید از این نقشه ها و راهنماها به صورت رایگان استفاده کنید ، حتی برخی از هتل های مطرح تر و نامی تر همانند هالیدی این ، بروشوری از غذاخوری های اطراف هتل و یا برترین جاذبه های شهر را نیز در اختیارتان قرار می دهد.