چه کنیم تا دندانمان کمتر پوسیدگی پیدا کند؟

لیلا عطایی، در ارتباط با برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار کرد: این کنگره 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت 4 روز در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره همزمان در 3 یا ۴ سالن از سه شنبه صبح تا جمعه بعداز ظهر برگزار می شود، افزود: تم اصلی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اندیشه های راهبردی در دندانپزشکی و طرح درمان است.

رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: شعار کنگره نیز سلامت دهان و دندان در هزاره سوم است چرا که امروزه سلامت دهان و دندان بیشترین معضل به شمار می رود.

عطایی با اشاره به اینکه امروزه مافیای ایمپلنت و صنعت ایمپیلت در حال فراگیر شدن در دنیا است، گفت: امروز به سلامت دهان و دندان در کشور کمتر می پردازیم و کمتر به موضوعات پیشگیری توجه می شود در حالی که حتی در حوزه زیبایی دندان نیز باید به مسئله پیشگیری توجه کرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که به سلامت دهان و دندان توجه شود کمتر احتیاج به ایمپیلت پیدا می کنیم همچنین بسیاری از سازمان های اصلی که قرار است سلامت دهان و دندان را ترویج کنند و نباید درمان محور شوند. سازمان های بیمه گر نیز به همین موضوع توجه داشته باشند.

رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: در این کنگره به سلامت دهان و دندان توجه شده و به این محور توجه شده که چگونه سلامت از دست رفته دهان و دندان را به کشور باز گردانیم.

عطایی خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که اگر در راستای طرح ملی سلامت دهان و دندان گام برداریم و این موضوع را پایه گذاری کنیم شاخص پوسیدگی دندان یا DMF جامعه کاهش می‌یابد.

دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت 4 روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.