در يكي از روزهاي آبان امسال مردي با حضور در كلانتري ۱۵۶ افسريه با ارائه شكايتي عنوان كرد: تنها دخترش كه دانشجوي كارشناسي ارشد است با همراه داشتن بيش ازهشت ميليون تومان پول نقد و طلا و جواهرات از خانه خارج و به طرز مرموزي مفقود شده است.

به گزارش «جام‌جم»، شاکی افزود: جستجوی آنها برای یافتن دخترشان(آرزو) ‌ بی‌نتیجه بوده و او پاسخگوی تلفن همراهش هم نیست.
با تشکیل پرونده مقدماتی در این باره، موضوع به دستور دادیار نصرتی در شعبههفتم دادسرای جنایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارسال شد.

با شروع تحقیقات، یک روز پس از شکایت، ماموران اطلاع یافتند تلفن همراه دختر گمشده به فرد ناشناسی واگذار شده و او(دختر گمشده) ‌ آپارتمان مسکونی مادرش را نیز با وکالت بلاعزل فروخته است.

ادامه تحقیقات

با حضور ماموران در آژانس مسکنی که خانه فروخته شده بود، معلوم شد، دختر جوان خانه را یکصد میلیون تومان فروخته است.
مادر آرزو که خانه‌اش فروخته شده بود، در این باره به پلیس گفت: مدتی پیش از پدر آرزو(دختر گمشده) ‌ جدا شدم و در مقابل ناسازگاری‌های فرزندم، آپارتمان محل سکونتم را با وکالت بلاعزل به او واگذار کردم و تصور نمی‌کردم او خانه را بفروشد.
با ثبت اظهارات مادر دختر گمشده و سرنخ‌هایی که در ارتباط با این پرونده به دست آمد، تحقیقات کارآگاهان وارد مرحله تازه‌ای شد.
سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: با جمع‌بندی اطلاعات معلوم شد، مقادیری از پول آپارتمان در قالب چک پرداخت شده است که با بررسی دوربین بانک، تصویر جوان ۳۳ ساله‌ای که چک‌ها را نقد کرده بود به دست آمد.
والدین دختر گمشده با دیدن تصویر عنوان کردند، او یاسر نام دارد و چند بار این جوان را همراه دخترشان دیده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات پلیس ادامه یافت وسه آدرس از این فرد که خود را وکیل دادگستری، رئیس کاروان و دبیر آموزش و پرورش معرفی کرده بود به دست آمد.

دستگیری متهم شیاد

محمدیان افزود: با بررسی و تحقیقات میدانی در مرحله بعدی یاسر در خیابان امام خمینی دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر اطلاع از سرنوشت آرزو شد؛ اما در ادامه اعتراف کرد: با این دختر در یک مجلس مداحی آشنا شدم و پس از اطلاع از اختلاف والدینش با پیشگویی و رمالی توانستم ذهن او را تسخیر کنم به طوری که او آپارتمان مادرش را فروخت و بخشی از پول آن را به من داد و هم‌اکنون در خانه کوچکی که در جنوب شهر اجاره کرده، زندگی می‌کند.
رییس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: پس از این اعترافات، ماموران دختر گمشده را شناسایی و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با تحقیق از دختر جوان، او همچنان تحت تاثیر القائات یاسر(متهم) ‌ سعی می‌کرد جدایی والدینش را علت فرار از خانه عنوان کند، اما در ادامه تحقیقات دختر دیگری با حضور در پلیس آگاهی اظهار کرد: این فرد از احساسات مذهبی او و خواهرش سوءاستفاده کرده و آنها تحت القائات او قرار گرفته‌اند.
وی افزود: این فرد در یک سفر زیارتی او را فریب داده و پس از ازدواج پنهانی، برای سرپوش گذاشتن به این موضوع، خواهرش را نیز فریب داده است.

با اظهارات دیگر شاکی پرونده، آرزو که همچنان از متهم حمایت می‌کرد، یکباره بغضش ترکید و عنوان کرد در دام شیادی‌های مرد رمال گرفتار شده و تحت تاثیر القائات وی با فروش خانه، ۶۵ میلیون تومان به این فرد پرداخت کرده است.
دختر جوان گفت: متهم با ابراز علاقه به من مدام عنوان می‌کرد تمام اندوخته‌های پدر و مادرت حرام است و باید همه چیز را بفروشی و من نیز به دلایل شیطانی، چوب حراج به زندگی خود و والدینم زده و حتی لباس‌هایم را نیز فروختم.

در پي اين اظهارات، داديار جنايي دستور بازداشت متهم را صادر كرد. تحقيق براي شناسايي ديگر شاكيان پرونده ادامه دارد.