اطلاعات ناقص نجفی از زیرمجموعه های شهرداری تهران/ نجفی اینهمه کارمند از کجا آورده است!

به گزارش افکارنیوز، در خصوص اظهارات شهردار تهران پیرامون تعداد نیروی انسانی شهرداری تهران نکات زیر قابل توجه است. وی در دو جا یکی در جلسه با نمایندگان عضو کمیسیون امور شوراها و همچنین کنفرانس خبری با اصحاب رسانه، نیروهای استخدامی در شهرداری را 68136 نفر ذکر کرده که ماهیانه بالغ بر 500 میلیارد تومان هزینه حقوق آنها می شود. در پاسخ به این آمارهای شهردار جدید تهران باید نکات زیر را در نظر گرفت تا پیرامون آن شفاف سازی شود.

اولین نکته مربوط به تفکیک نیروها در مناطق 22 گانه تهران می شود. تعداد پست سازمانی15000 نفری که شهرداری تهران به آن استناد می‌کنند صرفاً مربوط به ستاد مناطق 22 گانه و 3 سازمان غیر مستقل (تاکسیرانی- حمل و نقل- املاک)شهرداری تهران است نه همه سازمانها و شرکت‌های شهرداری تهران در حالیکه 68000 نفر پرسنل شاغل مورد ادعای شهردار  جدید تهران، کل ستاد مناطق 22 گانه و حدود 50 سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران است.

این درحالیست که تنها شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران حدود 18000 پست سازمانی مصوب دارد که البته در دوره مدیریت دکتر قالیباف بیش از ده هزار پست آن غیر فعال شد و تعداد پرسنل آن نیز به 8000 نفر کاهش یافت یا سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که 7200 پست سازمانی مصوب دارد که ارتباط با پست‌های شهرداری تهران ندارد و سایر سازمانها و شرکتها از قبیل بهشت زهرا- پسماند- شهروند- میادین میوه و تره بار و بهره برداری نیرو و ...

از سوی دیگر،  ترکیب و مقدار پست‌های سازمانی شهرداری تهران برابر قانون استخدامی مصوب شورای انقلاب توسط شورای اداری شهرداری تهران تصویب می‌شود اما در خصوص سازمانها و شرکت‌های تابعه هیات مدیره مربوطه تصمیم گیری می‌کند.

از این رو، با توجه به مراتب فوق مقایسه کردن تعداد پست‌های سازمانی خاص شهرداری تهران(ستاد- مناطق-3 سازمان) با کل پرسنل شاغل در شهرداری (همه سازمانها و شرکتها و ...) قیاس مع الفارق است و از آقای دکتر نجفی که سابقه ریاست بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را داشته و چندین دوره وزیر بوده‌اند توقع می‌رود در اظهاراتشان آنهم در حضور نمایندگان مردم از ارائه آمار و اطلاعات غلط خودداری فرمایند.

در نهایت باید عنوان کرد، اگر قرار است تعداد کل پرسنل شهرداری تهران را(68000 نفر) با تعداد کل پست‌های مصوب شهرداری مقایسه کنیم باید 15000 پست را با هزاران پست مصوب شرکتها و سازمانهای تابعه جمع کنیم یعنی نقداً ....+7200+18000+15000 (آتش نشانی،شرکت؟؟؟، شهرداری) آن وقت نتیجه گیری شود که آیا تعداد شاغلین به نسبت پست‌های مصوب چه میزان است.