عدم توجه به اهمیت طرح‌های معماری ابنیه تاریخی در پایتخت

 حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: ٢٢ مهر ماه به همراه نماینده شهرداری، شهردار منطقه ١٢ و سالاری و نظری اعضای شورای شهر تهران به بازدید میدانی از دیواره‌ غربی ساختمان مجلس در میدان بهارستان رفتیم.

حق شناس افزود: میدان بهارستان قدیمی‌ترین ابنیه فرهنگی و سیاسی کشور است و به دوران مشروطه مربوط می‌شود و بخش مهمی از وقایع کشور در آن شکل گرفته است که به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی همزمان با روز ملی مشروطه در سال ٩٥ به ثبت ملی رسیده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران افزود: مجلس شورای اسلامی در طرح توسعه خود و با هدف ارتقای مسائل امنیتی اقدام به ساخت و ساز کرده و به این مکان تاریخی لطمه وارد کرده است.

عدم توجه به اهمیت طرح‌های معماری ابنیه تاریخی در پایتخت

حق شناس افزود: در ضلع شرقی و جنوبی نیز به اهمیت طرح‌های معماری ابنیه مثل مدرسه عالی شهید مطهری توجه نشده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین تردد چند خط از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از این میدان و معبر انجام می‌شد که مسیر آن‌ها اجبارا تغییر یافته است و حتما باید این موضوع بررسی و رسیدگی شود.

وی گفت: مقابل درب ورودی مجلس دوران مشروطه دیوارکشی آجری صورت گرفته است که باید به طور جدی با آن برخورد شود و طرح توسعه مجلس در اختیار شورای شهر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد: اجرای دیوار مقابل مجلس بدون هماهنگی با میراث فرهنگی و شهرداری انجام شد که سازمان میراث فرهنگی به آن معترض شده است.

در پایان تذکر این عضو شورا، هاشمی رییس شورای شهر گفت: نامه‌ای در همین رابطه برای مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کنیم تا دلایل خود را در این باره توضیح دهند و سپس آن را به شهرداری جهت رسیدگی ارجاع می‌دهیم.