راهنمای ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان ۹۶

بر اساس اعلام این سازمان امسال ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری امکان دریافت وام ضروری بازنشستگان را پیدا می‌کنند. این وام به مبلغ ۴ میلیون تومان و با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود و اقساط آن ماهانه ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود که طی ۳۶ ماه تسویه می‌شود.

این تصمیم بر اساس توافق صندوق بازنشستگی کشور و بانک صادرات اتخاد و اعلام شد و یک هزار و دویست میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص داده شد.

در سه سال گذشته به بیش از ۷۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری وام ضروری پرداخت شده است که در سال قبل مبلغ آن ۳ میلیون تومان بود.

بنا بر اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از تاریخ ۲۲/۷/۱۳۹۶ لغایت ۲۱/۸/۱۳۹۶ با توجه به شرایط و ضوابط زیر، از طریق همین بخش اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از پایان مهلت ثبت نام و اعلام اسامی واجدین شرایط دریافت، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز و مراتب با پیام کوتاه (SMS) به اطلاع وی خواهد رسید.

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان


۱ - اعتبار وام بر اساس تعداد بازنشستگان و موظفین هر استان تعیین می‌گردد.
۲ - اولویت با متقاضیانی است که تاکنون از وام ضروری استفاده نکرده باشند.
۳ - مبلغ وام چهل میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می‌نماید، واریز خواهد شد.
۴ - پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه چهار درصد است.
۵ - فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند؛ لذا متقاضی باید پس از دریافت و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد. 
۶ - لازم به ذکر است تکمیل فرم برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است. 
۷ - تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. 
۸ - درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می‌بایست ارائه گردد. 
۹ - ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است. 
۱۰ - تکمیل فرم، حقی را برای دریافت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. 
۱۱ - چنانچه تعداد متقاضیان (در شرایط برابر) افزون بر میزان مقرر باشد در این صورت از طریق فرآیند قرعه کشی و برندگان انتخاب خواهند شد. 
۱۲ - وام مذکور در دوازده مرحله و به ترتیب اولویت به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد. 
۱۳ - تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

راهنمای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان


برای ثبت نام ابتدا به سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید. در سایت بخشی برای دریافت وام ضروری بازنشستگان اختصاص یافته که باید روی این بخش کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه ثبت وام ضروری بازنشستگان، وارد صفحه‌ای می‌شوید و پس از مطالعه شرایط دریافت وام، با ورود شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشد تا در انتهای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان، حتما عبارت «ثبت نام شما با موفقیت صورت گرفت» نمایش داده شود. در غیر این صورت درخواست شما کامل نشده است.