باید مقدمات اعدام بابک زنجانی فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه مراسم اعطای کارت ضابطان عام قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی در ماه محرم و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی اظهار داشت: شایعه چرا؟ باید منتطر باشیم چه می شود. انشالله زودتر حقوق مردم برگردد.

وی در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه در آخرین جلسه دادگاه گفته بود که حکم این فرد برای اجرا در دست مسئولان است و آیا واحد اجرای احکام زمانی را برای اجرای حکم تعیین کرده است، گفت: آنها بدنبال اجرای حکم هستند اما مقدمات اجرای حکم باید فراهم شود.

منتظری در پاسخ به این سوال که بعد از اعطای کارت ضابط به ضابطین دادگستری آیا آن بخش از ضابطان که کارت ضابط ندارند حق انجام امور قضایی را دارند یا خیر، بیان کرد: بعد از اینکه کارت ضابطین توزیع شد فقط کسانی مجاز به انجام کارهای تحقیقاتی و بازجویی و اعمال مربوط به ضابط هستند که کارت ضابط داشته باشند و این نص صریح قانون است.

وی با بیان اینکه ما محدودیتی نداریم که نیروی انتظامی به کسانی که در سمت فرماندهی یا درجه داری یا افسری هستند را معرفی کند، ادامه داد: ما بعد از آموزش برای آنها کارت صادر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  منتظری گفت: نیروی انتظامی هر کسی را به عنوان ضابط معرفی کند ما برای او بعد از کلاسهای آموزشی کارت صادر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مورد طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی تصریح کرد: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جزء اماکن عمومی تعریف کرده است بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسئولان به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه حکم قانون است ما ممنوع نکردیم.

وی افزود: در بعضی استانها قانون اجرا شده است و به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد.  اشکال عمده بر سر همین موضوع است در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می کند.