آشنایی با انواع درب های ضد سرقت

مجله ایساتیس درب : درب های ضد سرقت به انگلیسی security door از انواع درب های امنیتی هستند که برای محافظت از خانه در برابر سرقت، حرارت، صدا و حتی طوفان ساخته می شوند. اگر چه تقریبا هیچ چیز نمی تواند امنیت 100 درصد را تامین کند اما باز کردن قفل امنیتی درب های سرقت از بیرون تقریبا غیر ممکن است.

در درب ضد سرقت خوب باید امکان اضافه کردن آلارم، چشمی و قفل دیجیتال وجود داشته باشد.

اولین چیزی که باید در هنگام طراحی یک سیستم درب امنیتی در نظر گرفت استحکام درب است. درب های ضد سرقت ساخته شده از چوب یا فلز بهترین انواع این نوع درب ها محسوب می شوند. درب های ساخته شده با تخته سه لا یا مواد کامپوزیتی امنیت زیادی ندارند و ممکن است به راحتی شکسته شوند.

کارشناسان درب ضد سرقت فولادی را به عنوان بهترین نوع درب امنیتی معرفی کرده اند، این درب ها می توانند با یک پوشش فیبر چوب پوشیده شوند و می توان از انواع مکانیسم قفل های با دوام برای آن ها استفاده کرد.

برای یک ساختمان مسکونی می توان از درب های ضد سرقت فایبرگلاس و یا فولادی استفاده کرد اما برای فروشگاه های بزرگ که امنیت در آن ها اهمیت بیشتری دارد می توان از درب های فولادی یا فرفوژه استفاده کرد.

قفل درب ضد سرقت

قفل های امنیتی درب ضد سرقت انواع مختلفی دارند که قفل زنجیری، سیلندری و قفل دیجیتالی از انواع آن هستند.

استفاده از قفل های با کیفیت بالا در درب های ضد سرقت ضروری است.

نصب و راه اندازی درب ضد سرقت

کار نصب و راه اندازی درب های ضد سرقت یک روز طول می کشد، بهتر است کار نصب و راه اندازی درب های ضد سرقت را به افراد متخصص بسپارید تا از امنیت آن کاملا مطمئن شوید.

در حال حاضر در کشور ایران درب های ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی عرضه می شود، درب های ضد سرقت ترک از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر برخوردار هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند.

مشخصات درب ضد سرقت خوب

- شکاف بین درب و چهار چوب درب ضد سرقت نباد بیش از 4-5 میلی متر باشد. اگر شکاف بزرگتر باشد باز کردن درب توسط یک میله خمیده راحت تر خواهد بود.

- لولای درب ضد سرقت باید قابل تنظیم باشد. لولا جوش این توانایی را ندارند.

- کیفیت بسته شدن درب ضد سرقت ، بیانگر کیفیت واقعی آن است. درب ضد سرقتی که سال ها مورد استفاده قرار گرفته است باید به راحتی و بی سر و صدا حتی با کمی فشار انگشتان دست بسته شود.

- درب ضد سرقت باید با بتن یا پشم سنگ پرشود. هزینه پر کردن بتن و پشم سنگ گران تر است اما امنیتی که  ارائه می دهند بیشتر است.

منبع : دکوراسیون داخلی منزل - ایساتیس درب

 

ضد سرقت