درمان آسم با کمک کرم روده!

کرم‌های لوله‌ای که نوعی انگل روده‌ای هستند، می‌توانند راهی برای آسم درمان باشند.

محققان دریافتند که این کرم‌ها یک مولکول پروتئینی را ترشح می‌کنند که در روده هر کسی که باشند، او را از واکنش‌های آلرژیک مصون می‌دارند.

این پژوهش جدید که با همکاری محققان دانشگاه "ادینبرو" و دانشگاه "گلاسکو"، که هر دو در انگلستان هستند انجام شده، اخیرا در نشریه Immunity منتشر شده است.

این مقاله نشان می‌دهد چگونه یک مولکول پروتئینی به نام (HpARI) مانع واکنش های آلرژیک در موش‌ها می‌شود.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که یافته‌های آنها منجر به درمان آسم شود.

آسم یک وضعیت ناتوان کننده است که میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان تاثیر را تحت تاثیر قرار داده است.

این محققان امیدوارند که کشف آنها در 5 تا 10 سال آینده به داروهای جدیدی منجر شود که باعث کاهش و حتی جلوگیری از پاسخ‌های آلرژیک شود. زیرا این پاسخ‌های آلرژیک در نهایت به آسم و سایر بیماری‌ها منجر می‌شوند.

آسم یک بیماری درازمدت است که در آن لوله‌های نایژه‌ای ریه، یا راه‌های هوایی، ملتهب می‌شوند و به شدت به مواد خاص واکنش نشان می‌دهند. در نتیجه، عضلات اطراف آنها سفت شده و مانع از عبور جریان هوا به ریه‌ها می‌شوند.

اگر چه در حال حاضر درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بیماران کمک کند تا این بیماری را کنترل کنند و زندگی خوبی داشته باشند، اما در حال حاضر درمانی برای آسم وجود ندارد.

یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که پروتئینی به نام اینترلوکین 33 (IL-33) یکی از دلایل اصلی حساسیت آلرژیک در ریه نوزادان است.

محققان در این پژوهش با انجام آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که HpARI می‌تواند انتشار اینترلوکین 33 را مسدود کند و در نتیجه مانع از پاسخ‌های آلرژیک و در نهایت بیماری آسم شود.

آنها در نهایت نه تنها متوجه نقش اساسی HpARI در درمان آسم شدند بلکه دریافتند که این مولکول پروتئینی می‌تواند به بررسی بیشتر نقش اینترلوکین 33 کمک کند.