سامانه سماح راه اندازی شد

سازمان حج و زیارت مدتی پیش با هدف دریافت روادید عراق برای زائران و مشتاقان زیارت اربعین حسینی(ع) اقدام به راه اندازی سامانه سماحکرده بود تا ثبت نام افراد تسهیل شود امادر روزهای گذشته  ثبت نام کنندگان سفر اربعین برای ثبت و یا اصلاح اطلاعات خود با مشکل مواجه بودند.

مسئولان سازمان حج و زیارت مشکلات به وجود آمده را ناشی از نقص فنی دانستند و از برطرف شدن این مشکل ظرف 48 ساعت خبر دادند.

 سامانه سماح صبح  امروز بیست و نهم مهرماه دوباره فعال شده است و متقاضیان روادید برای سفر اربعین می توانند با مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است؛بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت  تاکنون بیش از 550 هزار روادید برای  اربعین حسینی  در سال جاری صادر و به دست زائرانی که ثبت نام خود را نهایی کرده اند رسیده است،روادید  زائران به ترتیب نام نویسی صادر می شود  و  آنطور که مسئولان سازمان حج و زیارت در مصاحبه با رسانه ها پیش بینی کرده اند صدور روادید برای سایر ثبت نام کنندگان  طی روزهای باقی مانده تا اربعین سرعت بیشتری به خود می گیرد و جای نگرانی ندارد.

امید می رود با مرتفع شدن اختلال فنی سامانه سماح و افزایش دفاتر کنسولی ویژه صدور روادید سفر اربعین، ثبت نام کنندگان و متقاضیان این سفر معنوی راحت تر بتوانند مراحل نام نویسی خود را انجام دهند.