۱۷ میلیونی که مرد جوان را از مرگ نجات می دهد

او که مانند هر برادری، خواهرش را دوست داشته و نمی‌خواسته دست و پا و چشم کبود خواهر را ببیند، تنها راه چاره را که از قضا راه غلط و نادرستی هم بوده، درگیر شدن با دامادشان می‌بیند؛ راهی که منتهی به قتل شوهر خواهرش  می‌شود.

نهایتاً پس از شکایت اولیاء دم دامادشان، به اتهام قتل عمد، محکوم به قصاص می‌شود و اکنون بیشتر از 17 سال است که در زندان به سر می‌برد.

اولیاء دم برای رضایت و گذشت از قصاص، پرداخت 500 میلیون تومان به همراه تمام زمین‌های روستایی خانواده پسر را شرط می‌کنند؛ شرطی که تأمین آن برای خانواده نوجوان که توانایی مالی چندانی ندارند، کاری بسیار سخت و دشوار و حتی نشدنی است. تمام زمین‌ها را به خانواده مقتول می‌بخشند اما همچنان در تأمین مبلغ وامانده‌اند.

وقتی انجمن‌های خیریه از این موضوع با خبر می‌شوند، پا پیش می‌گذارند و نهایتاً با کمک جمعیت امام علی(ع)، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و برخی نیکوکاران دیگر، 383 میلیون تومان از 500 میلیون تومان جمع می‌شود.

خانواده نوجوان به اولیاء دم اعلام می‌کنند که توانایی تأمین 500 میلیون تومان را ندارند و می‌توانند 400 میلیون تومان تهیه کنند که اولیاء دم به دریافت 400 میلیون رضایت می‌دهند.

آخرین مهلتی که اولیاء دم مقتول برای تأمین مبلغ شرط کرده بودند، پایان ماه محرم بوده و حالا اگر قرار است تا روز چهارشنبه هفته جاری یعنی درست چهار روز دیگر، 17 میلیون باقی مانده تا 400 میلیون، تأمین نشود، حکم قصاص این جوان اجرا شود.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به این نوجوان را دارند با انجمن حمایت از خانواده زندانیان تماس بگیرند.