تصویر تمام تخلف‌ها در سامانه سپهتن ثبت می‌شود

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت تخلفات  جاده‌ای اظهار کرد: سامانه سپهتن(سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در مرحله اول بر روی تمامی اتوبوس‌های بین شهری نصب شده است.

وی افزود: سامانه سپهتن در مراحل بعدی بر روی تمامی تاکسی‌های بین شهری و ناوگان حمل سوخت نصب شده است و در آینده بر روی تمامی ناوگان حمل و نقل کالا و بار نصب خواهد شد.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: این سامانه قادر به ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط خودروها، مسیر حرکت خودرو، زمان‌های توقف و حرکت، پایش ساعت‌های رانندگی هر راننده و کمک راننده است.

رحمانی تصریح کرد: دوربین نصب شده در این سامانه قادر است تصویر ساعاتی که هر راننده پشت فرمان نشسته است را به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس راه ارسال کند و با استفاده از این تصاویرمشخص می‌شود که آیا راننده مجاز پشت فرمان نشسته است یا نه.

وی افزود: همچنین  با کمک سامانه سپهتن  مشخص می شود که راننده‌ای بیش از حد مجاز پشت فرمان نباشد و یا  راننده کاری انجام ندهد که از کار رانندگی باز بماند.

تصویر تمام تخلف‌ها در سامانه سپهتن ثبت می‌شود

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تمام تصاویر در این سامانه ثبت و داده‌ها به پاسگاه‌های پلیس راه به صورت وایرلس ارسال می‌شود.

سرهنگ رحمانی گفت: تمام تخلف‌ها بر روی نقشه ژئوگرافی و سرعت خودرو بر روی نمودارها ثبت و مشخص می‌شود که خودرو در هر نقطه در مسیر حرکت خود چه سرعتی داشته و فاصله بین دو نقطه را با چه سرعتی طی کرده است.

وی تصریح کرد: راننده‌ها به این سامانه دسترسی ندارند و با مراجعه به پاسگاه‌های پلیس راه می‌توانند تصویر تخلف خود را مشاهده کنند.