افزایش تصادفات منجر به فوت عابران

سرهنگ حسن عابدی افزود: در صورتی که راننده‌ای با عابر پیاده در محل گذرگاه عابران پیاده تصادف کند، مجازات وی در دادگاه تشدید می‌شود.

سرهنگ عابدی با بیان اینکه بخشی از تصادفات عابران پیاده در گذرگاه‌ها و پیاده روها و بخشی در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد، گفت: در تصادفاتی که در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد، ممکن است عابران پیاده صد در صد مقصر باشند و اگر هم صد در صد مقصر نباشند، حتما سهم آن‌ها در بروز تصادف در نظر گرفته می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: پلیس با همکاری شهرداری تهران برنامه‌های زیادی را برای ایمن سازی و کانالیزه کردن گذرگاه‌های عابران پیاده و احداث پل عابرپیاده مکانیزه و غیرمکانیزه اجرا کرده است، اما متاسفانه بیشتر حوادث رانندگی عابران پیاده در بزرگراه‌ها و در حین عبور از عرض خیابان رخ می‌دهد و بخشی از حوادث هم در شب اتفاق می‌افتد.

سرهنگ عابدی تصریح کرد: به منظور کاهش تصادفات در معابری که رفت و آمد عابران پیاده در آن‌ها زیاد است، محدودیت سرعت در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع با وجود اینکه در سال‌های گذشته میزان تصادفات در کشور کاهش پیدا کرده است، اما همچنان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت عابران پیاده هستیم.