جهیزیه 6 میلیون تومانی برای نوعروسان نیازمند

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکهکمیته امداد در تلاش است تا سطح رسیدگی به معیشت و زندگی طبقات کم بضاعت جامعه را از نظر کمی و کیفی ارتقا بخشد، در این راستا به دلیل نقش پررنگ مساجد و تاثیر آن در میان مردم سعی می‌کند تا از ظرفیت مساجد برای رسیدگی به محرومان و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مراکز نیکوکاری در مساجد مستقر هستند تا نسبت به مشکلات نیازمندان هر محله رسیدگی کنند، تصریح کرد: علاوه بر این سعی می‌شود تا از ظرفیت مساجد به عنوان تشکل‌های نیکوکاری مردمی درجمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان، شناسایی محرومان ساکن در محله و معرفی به مسجد با اولویت مددجویان تحت حمایت ساکن در محله اقدام شود.

ولیئی با اشاره به طرح هر مسجد یک جهیزیه، اضافه کرد: در این طرح که تا میلاد پیامبر(ص) ادامه دارد، در 500 مسجد شاخص استان تهران تعداد 500 جهیزیه با همکاری امام جماعت مسجد در میان نوعروسان محروم توزیع می شود که مبلغ هر جهیزیه به ارزش 6 میلیون تومان است که یک میلیون آن توسط کمیته امداد و موسسات خیریه و مابقی توسط مساجد جمع آوری می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان تاکید کرد: همچنین با همکاری مصلی تهران تعداد 110 جهیزیه به ارزش 5 میلیون تومان برای نوعروسان مناطق محروم شهر تهران پیش بینی شده است.