لزوم برنامه ریزی منظم و صحیح برای میزبانی از زائران

جلسه ستاد اربعین استان تهران به ریاست استاندار و با حضور معاونان استانداری تهران، نماینده فیروزکوه و دماوند در مجلس و اعضای ستاد برگزار شد.

محمدحسین مقیمی در این جلسه با  بیان اینکه  استان تهران متناسب با جایگاه خود به عنوان پایتخت با ١٤ میلیون نفر جمعیت باید در اربعین حسینی میزبان زائران در نجف باشد گفت: طبق تعهد استان اگر روزانه میزبان زائران برای پذیرایی در نجف باشیم و هر زائر دو شب در نجف اقامت داشته باشد، باید آمادگی پذیرایی ٧٠٠ هزار زائر را در وعده های روزانه طی  ایام اربعین داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی منظم و صحیح برای میزبانی از زائران توسط ستاد اربعین استان افزود: توجه به تأمین زیرساخت ها از جمله آب مورد نیاز  و همچنین درمانگاه ها و نانوایی باید در دستور کار باشد.

استاندار تهران ادامه داد: مردم عراق سال هاست که در ایام اربعین حسینی(ع) به خوبی از زائران میزبانی کرده و تا ٢٤ میلیون زائر در این ایام در نجف و کربلا حضور می یابند.

مقیمی گفت: حمل و نقل افراد از کربلا به اطراف آن و امکانات از جمله آب و برق منطقه نیز به راحتی از سوی دولت عراق در اختیار زائران قرار می گیرد و نیاز است از کمک های مردمی استان تهران نیز در میزبانی از زائران بهره مند شد .

وی با بیان اینکه هدف زنده نگهداشتن یاد و نام امام حسین (ع) است،تأکید کرد: هریک از اعضای ستاد مسئولیتی در این امر ندارند و به عنوان علاقمندان به امام حسین(ع) قدم در این راه گذاشته اند . استاندار تهران با تشکر از شهرداری تهران گفت:شهرداری ها از جمله شهرداری تهران هر ساله در ایام اربعین خدمات خوبی به زائران ارائه می دهند و حضور دائم دارند.