برای تردد تنها نباید از مرز مهران استفاده کرد

سردار محسن فتحی زاده اظهار داشت: اقدامات امنیتی برای ایام پیاده روی اربعین از ماهها قبل در دستور نیروهای انتظامی قرار گرفت تا بتوانیم زیرساخت های لازم را در مرز برای حضور زائران فراهم کنیم. تا روزهای پایانی اعزام زائران و برگشت آنها مرزها از موقعیت خوبی برخوردار می شود. 

وی از اعزام نیروهای کمکی پلیس به مرزها خبر داد و افزود: نیروهای کمکی از روز گذشته به مرزها منتقل و در آنجا مستقر شده اند. 

رئیس کمیته امنیتی- انتظامی ستاد اربعین با بیان اینکه امسال موضوع گذرنامه و ویزا جدی است، افزود: امیدواریم با همکاری هموطنان در تهیه گذرنامه و ویزا اربعین، امسال مشکلی در مرزها نداشته باشیم. عبور امن زائران مستلزم داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و اجازه عبور حتی یک نفر بدون ویزا داده نمی شود. 

فتحی زاده تاکید کرد: دولت عراق با زائران فاقد گذرنامه برخورد می کند و اگر زائری بدون گذرنامه و ویزا وارد عراق شده و توسط پلیس دستگیر شود، قطعا برای این فرد زندان در نظر گرفته می شود. 

وی با بیان اینکه برای تردد تنها نباید از مرز مهران استفاده کرد، افزود: حجم پشت مرز مهران همیشه بیش از سایر مرزها است. با توزیع امکانات در سه مرز دیگر از مردم می خواهیم از مرزهای تعیین شده عبور کنند و بدانند حضور در مرز مهران، باعث ترافیک و خروج کند زائران می شود. 

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس گذرنامه در چند شیفت آماده خدمات دهی به زائران است تا هرچه سریعتر گذرنامه به دست آنها برسد. 

رئیس کمیته امنیتی- انتظامی ستاد اربعین با بیان اینکه برای تسهیل تردد در مرزها ممکن است افراد قبل از رسیدن به مرز متوقف شوند، گفت: ممکن است زائران را در مناطقی پشت مرز برای کاهش حجم تردد متوقف کنیم. در این ایام از افراد در این نقاط، پذیرایی می شود.